Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

České školy a umělá inteligence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73619896" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73619896 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.e-bezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/vyzkumne-zpravy/163-ceske-skoly-a-umela-inteligence-2023/file" target="_blank" >https://www.e-bezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/vyzkumne-zpravy/163-ceske-skoly-a-umela-inteligence-2023/file</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    České školy a umělá inteligence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V našem výzkumu jsme se zaměřili na to, jak na příchod umělé inteligence reaguje české školství, jaké jsou názory pedagogů na nástup umělé inteligence a jaký vlastně podle nich bude její dopad na vzdělanost českých dětí. Také jsme sledovali, jaké nástroje využívající umělou inteligenci čeští učitelé už vyzkoušeli či aktivně využívají ve svých hodinách a k jakým činnostem. Dále nás zajímalo, zda je v českých školách umělá inteligence nějakým způsobem regulována, zda učitelé využívání umělé inteligence svým žákům zakazují a jestli mají české školy pro využívání umělé inteligence nastavena nějaká pravidla (například ve vnitřních řádech škol). V neposlední řadě jsme chtěli vědět, jak se k využívání umělé inteligence staví samotný management škol – tedy ředitelé.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Schools and Artificial Intelligence

  • Popis výsledku anglicky

    In our research, we focused on how the Czech education system is reacting to the advent of artificial intelligence, what are the opinions of educators on the advent of artificial intelligence and what they think its impact on the education of Czech children will be. We also looked at which AI tools Czech teachers have already tried or are actively using in their classes and for which activities. We were also interested in whether AI is regulated in Czech schools, whether teachers prohibit the use of AI by their students, and whether Czech schools have any rules for the use of AI (e.g. in the internal regulations of schools). Last but not least, we wanted to know how the school management itself - i.e. principals - feel about the use of AI.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    27

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Microsoft Česká republika

  • Verze