České školy a umělá inteligence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73619896" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73619896 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.e-bezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/vyzkumne-zpravy/163-ceske-skoly-a-umela-inteligence-2023/file" target="_blank" >https://www.e-bezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/vyzkumne-zpravy/163-ceske-skoly-a-umela-inteligence-2023/file</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
České školy a umělá inteligence
Popis výsledku v původním jazyce
V našem výzkumu jsme se zaměřili na to, jak na příchod umělé inteligence reaguje české školství, jaké jsou názory pedagogů na nástup umělé inteligence a jaký vlastně podle nich bude její dopad na vzdělanost českých dětí. Také jsme sledovali, jaké nástroje využívající umělou inteligenci čeští učitelé už vyzkoušeli či aktivně využívají ve svých hodinách a k jakým činnostem. Dále nás zajímalo, zda je v českých školách umělá inteligence nějakým způsobem regulována, zda učitelé využívání umělé inteligence svým žákům zakazují a jestli mají české školy pro využívání umělé inteligence nastavena nějaká pravidla (například ve vnitřních řádech škol). V neposlední řadě jsme chtěli vědět, jak se k využívání umělé inteligence staví samotný management škol – tedy ředitelé.
Název v anglickém jazyce
Czech Schools and Artificial Intelligence
Popis výsledku anglicky
In our research, we focused on how the Czech education system is reacting to the advent of artificial intelligence, what are the opinions of educators on the advent of artificial intelligence and what they think its impact on the education of Czech children will be. We also looked at which AI tools Czech teachers have already tried or are actively using in their classes and for which activities. We were also interested in whether AI is regulated in Czech schools, whether teachers prohibit the use of AI by their students, and whether Czech schools have any rules for the use of AI (e.g. in the internal regulations of schools). Last but not least, we wanted to know how the school management itself - i.e. principals - feel about the use of AI.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
27
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Microsoft Česká republika
Verze
—