Enhancing Research Competences in Healthcare Higher Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15120%2F15%3A33153919" target="_blank" >RIV/61989592:15120/15:33153919 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Enhancing Research Competences in Healthcare Higher Education
Popis výsledku v původním jazyce
In evidence-based education, experts are supposed to possess skills and content knowledge. Scientific skills provide the tools and ways of thinking that enable researches to build the robust conceptual frameworks needed to gain expertise. Science education should not only provide broad content knowledge base but also develop analytical thinking, understanding of scientific research processes, and inspire curiosity of researchers. Capacity building approach was successful in laying a robust foundation for consistent development in research-based practice both in academic and professional levels. Further research should be conducted on the long-term impacts of the project in the faculty.
Název v anglickém jazyce
Enhancing Research Competences in Healthcare Higher Education
Popis výsledku anglicky
In evidence-based education, experts are supposed to possess skills and content knowledge. Scientific skills provide the tools and ways of thinking that enable researches to build the robust conceptual frameworks needed to gain expertise. Science education should not only provide broad content knowledge base but also develop analytical thinking, understanding of scientific research processes, and inspire curiosity of researchers. Capacity building approach was successful in laying a robust foundation for consistent development in research-based practice both in academic and professional levels. Further research should be conducted on the long-term impacts of the project in the faculty.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Profese on-line
ISSN
1803-4330
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
30-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—