Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FUNCTIONAL TRAINING OF WALKING WITH THE USE OF AUGMENTED REALITY FOR PATIENTS RECOVERING FROM A STROKE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15120%2F16%3A33160294" target="_blank" >RIV/61989592:15120/16:33160294 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FUNCTIONAL TRAINING OF WALKING WITH THE USE OF AUGMENTED REALITY FOR PATIENTS RECOVERING FROM A STROKE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Walking trainers are frequently interconnected with a system enabling visual feedback. Visual biofeedback provides a further sensory input for supplementing and utilising the natural sensory information and improving postural balance. This form of therapy is supplemented also by therapeutic modules for walking training in virtual and augmented reality. Virtual reality (VR) is a form of interactive simulation realised by using computer hardware and software and a certain means for connecting the user to the virtual environment, in order to provide the user with an experience similar to real life. A task designed in VR may be adapted to cognitive and motor skills, and enables a progressive increase in the level of difficulty, speed, precision and the specific targets of the patient. Augmented reality (AR) is a type of VR which provides users with further information about an actually observed situation.

  • Název v anglickém jazyce

    FUNCTIONAL TRAINING OF WALKING WITH THE USE OF AUGMENTED REALITY FOR PATIENTS RECOVERING FROM A STROKE

  • Popis výsledku anglicky

    Walking trainers are frequently interconnected with a system enabling visual feedback. Visual biofeedback provides a further sensory input for supplementing and utilising the natural sensory information and improving postural balance. This form of therapy is supplemented also by therapeutic modules for walking training in virtual and augmented reality. Virtual reality (VR) is a form of interactive simulation realised by using computer hardware and software and a certain means for connecting the user to the virtual environment, in order to provide the user with an experience similar to real life. A task designed in VR may be adapted to cognitive and motor skills, and enables a progressive increase in the level of difficulty, speed, precision and the specific targets of the patient. Augmented reality (AR) is a type of VR which provides users with further information about an actually observed situation.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    FP - Ostatní lékařské obory

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Current Research in Motor Control V - Bridging Motor Control and Biomechanics

  • ISBN

    978-83-64036-64-4

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    335 - 340

  • Počet stran knihy

    347

  • Název nakladatele

    Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach

  • Místo vydání

    Katowice, Polsko

  • Kód UT WoS kapitoly