Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Profile of a Teaching Assistant in the Context of Personality Traits in the Olomouc Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15120%2F23%3A73618017" target="_blank" >RIV/61989592:15120/23:73618017 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/23:73618017

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2023/02/02.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2023/02/02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2023.005" target="_blank" >10.5507/epd.2023.005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Profile of a Teaching Assistant in the Context of Personality Traits in the Olomouc Region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on teaching assistants and their profile in the context of personality traits. The aim of the study is to describe and examine the distribution of personality traits among teaching assistants in the Olomouc Region. Their personality traits were examined using the NEO Personality Inventory. The inventory was part of an online battery which was sent by email to all elementary schools in the Olomouc Region. We obtained a research sample of 159 respondents. The result is a description of personality traits among teaching assistants in the Olomouc Region. Compared with the standard, a statistically significant difference was confirmed in the dimensions of openness to experience, neuroticism, conscientiousness and agreeableness. In terms of extraversion, no statistically significant difference was observed. In the conclusion section, the results are put into context with other professions.

  • Název v anglickém jazyce

    The Profile of a Teaching Assistant in the Context of Personality Traits in the Olomouc Region

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on teaching assistants and their profile in the context of personality traits. The aim of the study is to describe and examine the distribution of personality traits among teaching assistants in the Olomouc Region. Their personality traits were examined using the NEO Personality Inventory. The inventory was part of an online battery which was sent by email to all elementary schools in the Olomouc Region. We obtained a research sample of 159 respondents. The result is a description of personality traits among teaching assistants in the Olomouc Region. Compared with the standard, a statistically significant difference was confirmed in the dimensions of openness to experience, neuroticism, conscientiousness and agreeableness. In terms of extraversion, no statistically significant difference was observed. In the conclusion section, the results are put into context with other professions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (online)

  • ISSN

    1213-7499

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    24-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus