Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EXPLORING STRESS AND BURNOUT IN THE WORKPLACE: IMPLICATIONS FOR EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15120%2F24%3A73627337" target="_blank" >RIV/61989592:15120/24:73627337 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/24:73627337 RIV/61989592:15210/24:73627337

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/publications/EDULEARN24" target="_blank" >https://library.iated.org/publications/EDULEARN24</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2024.1969" target="_blank" >10.21125/edulearn.2024.1969</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EXPLORING STRESS AND BURNOUT IN THE WORKPLACE: IMPLICATIONS FOR EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stress and burnout are significant factors influencing the quality of life of non-medical employees. This study focuses on analysing stress and burnout levels among these professionals and examines their impacts on the work environment. A questionnaire battery was used consisting of questionnaires MBI (Maslach Burnout Inventory), evaluating the prevalence of burnout and Stress Perceived Scale. The research sample consisted of 585 healthcare employees 115 were men and 470 were women. The age range of the entire sample was from 24 to 64 years (mean age 49.49 years; SD 10.40). The results indicate high levels of stress and burnout, emphasizing inadequate support and challenging working conditions. This study proposes strategies for improving the work environment, including the implementation of preventive programs and the provision of supportive resources, which could lead to enhanced overall well-being of non-medical employees and the quality of services provided. Given that education plays a crucial role in preparing workers to cope with stress and prevent burnout, this study provides valuable insights for educational institutions. Educational programs should be more flexible and focus on developing emotional intelligence and stress management strategies to better prepare students and employees for the challenges of modern work life.

  • Název v anglickém jazyce

    EXPLORING STRESS AND BURNOUT IN THE WORKPLACE: IMPLICATIONS FOR EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    Stress and burnout are significant factors influencing the quality of life of non-medical employees. This study focuses on analysing stress and burnout levels among these professionals and examines their impacts on the work environment. A questionnaire battery was used consisting of questionnaires MBI (Maslach Burnout Inventory), evaluating the prevalence of burnout and Stress Perceived Scale. The research sample consisted of 585 healthcare employees 115 were men and 470 were women. The age range of the entire sample was from 24 to 64 years (mean age 49.49 years; SD 10.40). The results indicate high levels of stress and burnout, emphasizing inadequate support and challenging working conditions. This study proposes strategies for improving the work environment, including the implementation of preventive programs and the provision of supportive resources, which could lead to enhanced overall well-being of non-medical employees and the quality of services provided. Given that education plays a crucial role in preparing workers to cope with stress and prevent burnout, this study provides valuable insights for educational institutions. Educational programs should be more flexible and focus on developing emotional intelligence and stress management strategies to better prepare students and employees for the challenges of modern work life.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TQ01000289" target="_blank" >TQ01000289: Aplikace optimalizované well-being strategie u zdravotníků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN24 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-62938-1

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    8285-8290

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Palma

  • Místo konání akce

    Palma

  • Datum konání akce

    1. 7. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku