Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Position and usage of The Meaning Explanation of the Primary Characters and Structure Analyssis of Secondary Characters in Chinese as a foreign language teaching.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F04%3A10214025" target="_blank" >RIV/61989592:15210/04:10214025 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čínština

  • Název v původním jazyce

    Shuo Wen Jie Zi zai di er Hanyu jiaoxue zhong d weizhi yu yingyong

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper explores the relationship between traditional Chinese grammatology and Chinese language teaching. Chinese characters still remain a serious problem for a part of foreign students in the process of mastering modern Chinese language. Based on the teaching of famous Han linguist Xu Shen, we create a very concrete analysis of 1,633 the most frequent Chinese. The analysis itself is represented by a dictionary, divided into four parts according to four of six categories of writing: character's primary meaning is given firstly; then, the structure of character is explained in a context of the primary meaning. Organic synthesis of traditional and modern linguistics method is the main result of the whole work.

  • Název v anglickém jazyce

    Position and usage of The Meaning Explanation of the Primary Characters and Structure Analyssis of Secondary Characters in Chinese as a foreign language teaching.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper explores the relationship between traditional Chinese grammatology and Chinese language teaching. Chinese characters still remain a serious problem for a part of foreign students in the process of mastering modern Chinese language. Based on the teaching of famous Han linguist Xu Shen, we create a very concrete analysis of 1,633 the most frequent Chinese. The analysis itself is represented by a dictionary, divided into four parts according to four of six categories of writing: character's primary meaning is given firstly; then, the structure of character is explained in a context of the primary meaning. Organic synthesis of traditional and modern linguistics method is the main result of the whole work.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Yunnan Shifan Daxue Xuebao, Duiwai Hanyu Jiaoxue yu Yanjiu Ban

  • ISSN

    1672-1306

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2004

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CN - Čínská lidová republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus