Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití gramatologické studie Výklad významu jednoduchých a rozbor struktury složených znaků při výuce čínského znakového písma

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F05%3A00008692" target="_blank" >RIV/61989592:15210/05:00008692 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití gramatologické studie Výklad významu jednoduchých a rozbor struktury složených znaků při výuce čínského znakového písma

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přibližně v polovině 20. století skupina jazykovědců poukázala na skutečnost, že se vývoj lingvistiky ocitl ve slepé uličce. V zájmu dosažení řešení této krize se tito vědci rozhodli hledat styčné body mezi tradiční saussureovskou lingvistikou a ostatními vědeckými disciplínami. Tyto kontakty mezi lingvistickými na straně jedné a humanitními případně i přírodními vědami na straně druhé pak daly vzniknout značnému množství pomezních vědeckých disciplin. Věrni jejich odkazu zkoumáme tímto textem vztahy mezi tradiční čínskou gramatologií a výukou čínského jazyka. Čínské znaky jsou stále významným problémem, který ztěžuje určité části zahraničních studentů postup při zvládání moderního čínského jazyka. Přes nejrůznější metody, které byly v procesu výuky čínského znakového písma uplatňovány, jsou jejich výsledky i nadále dosti sporné: pro určitou část těchto studentů zůstávají znaky i nadále nezvládnutelnou změtí tahů a grafických prvků. Proto při výuce čínských znaků doplňujeme tradiční st

  • Název v anglickém jazyce

    Usage ot The Meaning Explanation of the Primary Characters and Structure Analyssis of Secindary Characters in Chinese Langugae teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Approximately in the mid-20th century a certain group of linguists pointed out that the development of linguistics had gone down a blind alley. In order to achieve a solution to the ?crisis?, these scholars decided to search for common points between traditional Saussurean linguistics and other disciplines of science, though these close contact areas between linguistics on the one hand and either the humanities or natural sciences on the other hand there arose a number of peripheral disciplines. Being loyal to this heritage, we explore the relationship between traditional Chinese grammatology and Chinese language teaching. Chinese characters still remain a serious problem for a part of foreign students in the process of mastering modern Chines language. Various methods have been applied in this process in China and abroad, but the results are rather questionable: for a certain part of those students characters remain an incomprehensible complex of graphic components. Using traditional

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    FELNER, Rostislav (ed.): FRAGMENTA IOANNEA COLLECTA Supplementum 2005.

  • ISBN

  • ISSN

    1214-5041

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Centrum ekologického výzkumu a výchovy ve Svatém Janu pod Skalou

  • Místo vydání

    Svatý Jan pod Skalou

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku