Permanentní kampaň a proces vládnutí: politika v éře konzultantů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F07%3A00005081" target="_blank" >RIV/61989592:15210/07:00005081 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Permanentní kampaň a proces vládnutí: politika v éře konzultantů
Popis výsledku v původním jazyce
Political parties, their representatives and various political consultants have reacted to the contemporary changing environment of the electoral competition which has developed to its post-modern phase. This is characterized by the fragmentation and complexity of the media environment, which is constantly changing, expanding and developing technologically and can be confusing. At the same time there has been an increase in the role of the electronic media and primarily the Internet. This article aims to describe a origin and development of permanent campaign and analyses the role of political consultants. Finally, this article shows the first usage of permanent campaign in the Czech republic.
Název v anglickém jazyce
Permanent Campaign and the governance process: the politics in the age of consultants
Popis výsledku anglicky
Political parties, their representatives and various political consultants have reacted to the contemporary changing environment of the electoral competition which has developed to its post-modern phase. This is characterized by the fragmentation and complexity of the media environment, which is constantly changing, expanding and developing technologically and can be confusing. At the same time there has been an increase in the role of the electronic media and primarily the Internet. This article aims to describe a origin and development of permanent campaign and analyses the role of political consultants. Finally, this article shows the first usage of permanent campaign in the Czech republic.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Politické kampaně, volby a politický marketing
ISBN
978-80-86624-36-5
Počet stran výsledku
142
Strana od-do
31-52
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
—
Kód UT WoS kapitoly
—