Obraz seniorů a stáří v českých médiích aneb přispívají mediální obsahy k vytváření věkově inkluzivní společnosti?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F08%3A10218510" target="_blank" >RIV/61989592:15210/08:10218510 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obraz seniorů a stáří v českých médiích aneb přispívají mediální obsahy k vytváření věkově inkluzivní společnosti?
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zamýšlí nad výsledky dvou analýz reprezentace stáří a seniorů v českých médiích, jednak ve zpravodajství celoplošných deníků a hlavních zpravodajských relací, a za druhé analýzy obrazů otištěných ve vybraných zájmových periodicích. Hledá odpověď na otázku, zda česká média fungují ve vztahu k seniorům jako nástroj jejich vyčleňování z mainstreamové společnosti, nebo zda prezentovanými obsahy přispívají k vytváření věkově inkluzivní společnosti a mezigenerační solidaritě. Dospívá k závěru, žetento potenciál médií není příliš využíván.
Název v anglickém jazyce
Images of Elderly People and Old Age in the Czech Media ? Do Media Contribute to the Age-inclusive
Popis výsledku anglicky
The historically unprecedented ageing of the Czech population evokes a huge challenge for our society and all major social actors gradually centre their attention on it. Media, as the main transmitters of information in societies of late modernity and actors in the social construction of reality, play a major role in the signification of the old age and ageing. This article discuses results of two researches of representation of elderly people and old age in the Czech meda. The main question is: do media behave as actors of social exclusion of old people from majority society or do they contribute to the age-inclusive society and intergenerational solidarity? Basic findings show that inclusive potential of the media is not used thoroughly.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
O interpretácii mediálného textu II
ISBN
978-80-8068-730-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
196-208
Název nakladatele
FF Prešovské university
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
6. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—