Rozvoj virtuální spolupráce ve virtuálním světě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F08%3A10219099" target="_blank" >RIV/61989592:15210/08:10219099 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj virtuální spolupráce ve virtuálním světě
Popis výsledku v původním jazyce
Současné organizace mohou díky internetu a dalším informačním a komunikačním technologiím (ICT) organizovat práci inovativními způsoby. Jedním z nich je využívání virtuální práce (též označované jako vzdálená práce, rozptýlená práce či teleworking), kdyjsou pracovníci fyzicky vzájemně vzdáleni a komunikují prostřednictvím ICT. Pro řešení komplexnějších projektů se sestavují virtuální týmy. Řízení pracovního výkonu virtuálního týmu je z hlediska teorie i praxe řízení lidského kapitálu novou oblastí s mnoha odlišnostmi od řízení tradičních pracovních skupin. V příspěvku pojednáváme o jedné z nejnovějších metod teambuildingu virtuálních pracovních skupin, která rovněž využívá virtuálního prostředí. Spočívá v týmovém hraní speciálně vytvořených her ve virtuálním světě Second Life. Následně uvádíme další příklady využití virtuálního světa pro rozvoj virtuální týmové spolupráce. Výzkum těchto metod je na samotném počátku, ale jeho výsledky jsou povzbuzující.
Název v anglickém jazyce
Developing virtual cooperation in virtual world
Popis výsledku anglicky
Thanks to the Internet and other information and communication technologies (ICT) contemporary companies are able to organize their work in an innovative way. One of them is use of virtual work (also called remote work, dispersed work or telework) when the workers are remote from each other and communicate through ICT. For more complex projects virtual teams are built-up. In the light of theory and practice of human capital management, job performance management of virtual teams is a new area with manydifferences from management of traditional teams. This paper deals with one of the newest methods of virtual teams building which also utilize virtual environment. This method consists in team gaming of specially designed games in the virtual world Second Life. Subsekvently we give several examples of the use of virtal world for virtual cooperation development. Research of this methods is on its very beginning, but the results are more than encouraging.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů