Přístupy k výuce terminologie v rámci přípravy překladatelů odborných textů na KAA FF UP v Olomouci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A10224791" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:10224791 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přístupy k výuce terminologie v rámci přípravy překladatelů odborných textů na KAA FF UP v Olomouci
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek krátce představuje koncepci praktické přípravy budoucích překladatelů a tlumočníků. Hlavní část předkládá k diskuzi některé otázky týkající se pojetí výuky odborného jazyka. V rámci překladatelských seminářů se jedná o reflexi metodických postupů, pomocí kterých se studenti seznamují s odborným názvoslovím. Kurz terminologie zase vybízí k zamyšlení, zda ho chápat jako prostor pro osvojení praktických dovedností práce s termíny, jejich vyhledávání, uchovávání a sdílení, či jako podpůrný předmětpro odborné semináře, který studenty seznámí se základním názvoslovím daného oboru. V obou případech je nutné zamyslet se nad vzájemným propojením těchto předmětů tak, aby studenti získali komplexní obraz o terminologii a její roli v odborném textu.
Název v anglickém jazyce
Approaches to Terminology Training in the Preparation of Trainee Translators Focusing on Domain-Specific Texts at the Department of English and American Studies, Palacký University in Olomouc
Popis výsledku anglicky
The paper introduces briefly the concept of terminology training for translators and interpreters. The main body of the paper presents and discusses some issues connected with the attitude to terminology training in language for special purposes. Namely,the translation seminars have to reflect methodological procedures which are used to familiarize students with domain-specific vocabulary. With respect to the Terminology seminar itself, the question is whether it should constitute a platform for the students to acquire skills in terminological work, i.e. in searching for terms, their storage and sharing, or whether it should serve as a support for other specialized seminars and teach students the core terms of individual subjects. In both cases, mutual connection of these seminars should be considered in order to enable students explore terminological concepts and understand the role of terms in specialized texts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Terminologické fórum III
ISBN
978-80-8075-478-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
73-81
Název nakladatele
Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne
Místo vydání
Trenčín
Místo konání akce
Univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne
Datum konání akce
4. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—