Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnotové orientace adolescentů v České republice a ve středním Mexiku (Výběr z komparativní studie)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A33117080" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:33117080 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnotové orientace adolescentů v České republice a ve středním Mexiku (Výběr z komparativní studie)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Česká společnost je tradičně považována za velmi homogenní, kulturně i etnicky. Toto vědomí sociokulturní identity bylo po generace prohlubováno v primárním i sekundárním stupni vzdělávání. Odpovídá nacionálnímu smýšlení české populace, bránícímu se kulturní a etnické diverzitě, která byla v době emancipace českého národa středněevropskému prostoru vlastní. Bohužel neodpovídá soudobé politicko-ekonomické realitě multikulturní a multietnické společnosti 21. století. Zaváděná reforma vzdělávání primárníhoa sekundárního školství má děti a mládež připravit na multikulturní společnost ve světě globalizace. Povinnou součástí vzdělávání se stala multikulturní výchova a výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Autorky příspěvku se zabývají možnostmi sociokulturní adaptace dospívající generace na multikulturní společnost. V oblasti primárního výzkumu pracují na detekci hodnotové orientace české mládeže, akceptace jinakosti v kulturních či etnických souvislostech, postojů česk

  • Název v anglickém jazyce

    Value Orientation of the Adolescents in the Czech Republic and Central Mexico (Selection of Comparative Study)

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech society is traditionally considered very homogenous, both culturally and ethnically. For generations, this awareness of socio-cultural identity has been deepened at both the elementary and secondary stages of education. It corresponds to the nationalist disposition of the Czech population resisting the cultural and ethnic diversity that was inherent to the central European territory during the period of the Czech nation emancipation. Unfortunately, it does not correspond with the current political economic reality of a multicultural and multiethnic society of the 21st century. The educational reform of the elementary and secondary education that is currently being implemented should prepare children and the youth for a multicultural society in the world of globalization. Multicultural education and education towards thinking in the European and global context has become a mandatory component of education. The authors of the article deal with possibilities of socio-cultural ad

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paidagogos

  • ISSN

    1213-3809

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    71-101

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus