Hodnotové orientace adolescentů v České republice a ve středním Mexiku (Výběr z komparativní studie)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A33117080" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:33117080 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnotové orientace adolescentů v České republice a ve středním Mexiku (Výběr z komparativní studie)
Popis výsledku v původním jazyce
Česká společnost je tradičně považována za velmi homogenní, kulturně i etnicky. Toto vědomí sociokulturní identity bylo po generace prohlubováno v primárním i sekundárním stupni vzdělávání. Odpovídá nacionálnímu smýšlení české populace, bránícímu se kulturní a etnické diverzitě, která byla v době emancipace českého národa středněevropskému prostoru vlastní. Bohužel neodpovídá soudobé politicko-ekonomické realitě multikulturní a multietnické společnosti 21. století. Zaváděná reforma vzdělávání primárníhoa sekundárního školství má děti a mládež připravit na multikulturní společnost ve světě globalizace. Povinnou součástí vzdělávání se stala multikulturní výchova a výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Autorky příspěvku se zabývají možnostmi sociokulturní adaptace dospívající generace na multikulturní společnost. V oblasti primárního výzkumu pracují na detekci hodnotové orientace české mládeže, akceptace jinakosti v kulturních či etnických souvislostech, postojů česk
Název v anglickém jazyce
Value Orientation of the Adolescents in the Czech Republic and Central Mexico (Selection of Comparative Study)
Popis výsledku anglicky
The Czech society is traditionally considered very homogenous, both culturally and ethnically. For generations, this awareness of socio-cultural identity has been deepened at both the elementary and secondary stages of education. It corresponds to the nationalist disposition of the Czech population resisting the cultural and ethnic diversity that was inherent to the central European territory during the period of the Czech nation emancipation. Unfortunately, it does not correspond with the current political economic reality of a multicultural and multiethnic society of the 21st century. The educational reform of the elementary and secondary education that is currently being implemented should prepare children and the youth for a multicultural society in the world of globalization. Multicultural education and education towards thinking in the European and global context has become a mandatory component of education. The authors of the article deal with possibilities of socio-cultural ad
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paidagogos
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
31
Strana od-do
71-101
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—