Expressions of the Personalization of Leadership: Perspectives of Slovak Party Leaders in Relation to their media Coverage
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A33118346" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:33118346 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Prejavy personalizácie líderstva: perspektívy slovenských straníckych lídrov vo vzťahu k medializácii
Popis výsledku v původním jazyce
Predkladaná štúdia skúma vplyv a postavenie straníckych vodcov vo vzťahu k personalizáciu politiky v rámci Slovenskej republiky. Identifikuje personalizáciu v médiách, ktorá je vyjadrená zvýšením zamerania mediálneho pokrytia jednotlivých politikov. Hlavným cieľom je poukázať rôzne podoby straníckych vodcov vo vzťahu k pojmu personifikácia, rovnako ako vo vzťahu k typu prezentácii (negatívne, pozitívne alebo neutrálne). Štúdia je založená na spoločnom konštatovaní, že ak politická strana má dominantnú astabilnú pozíciu v rámci systému a vodca strany má silné a charizmatické osobné vlastnosti, či valencie, sa prezentnuje prostredníctvom pozitívnych alebo neutrálnych správ skôr ako negatívny a naopak.
Název v anglickém jazyce
Expressions of the Personalization of Leadership: Perspectives of Slovak Party Leaders in Relation to their media Coverage
Popis výsledku anglicky
This study examines the impact and position of party leaders in relation to the personalization of politics in the Slovak Republic. It identifies personalization in the media, expressed by an increase in the focus of media coverage on individual politicians. The main objective is to show the nature and presentation of party leaders in relation to the concept of personalization, as well as in relation to the type of presentation (negative, positive, or neutral). The study is based on the common finding that if the political party has a dominant and stable position within the system and the party leader has a strong and charismatic personal characteristic (valence), her or she is presented through positive or neutral messages rather than negative, and vice versa.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Středoevropské politické studie
ISSN
1213-2691
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
399-419
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—