Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktivní přístup k životu a práci: věk (ne)rozhoduje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33140917" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33140917 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aktivní přístup k životu a práci: věk (ne)rozhoduje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Není vzdělávání jako vzdělávání. Svá specifika v edukačním procesu hraje i věk. Vzdělávání dětí, mládeže a dospělých se v mnoha aspektech liší. Ale také ve vzdělávání dospělých jako takovém existují určité diskrepance - někteří dospělí jsou ještě dospělejší, mají různou fyzickou zralost, psychologické a sociální charakteristiky, odlišují se ve své motivaci ke vzdělávání i ve svých kompetencích. Toto vše vede k tomu, že lidé starší střední generace musí před vstupem do vzdělávacího procesu a během něj překonávat mnohem více bariér - např. psychologických, andragogických, organizačních. Musíme si uvědomit, že s přibývajícím věkem se tyto bariéry mohou jevit stále vyšší a obtížnější. Současně ale mějmě na paměti, že jsou zpravidla vždy překonatelné. Všechno jde, když se chce.

  • Název v anglickém jazyce

    Educating the late middle-aged

  • Popis výsledku anglicky

    Not all eduction is the same. Age also plays a role in the education process. Educating children, teenagers and adults differs in many respects. What is more, there are discrepancies in educating different adults: some adults are more adult, they have different physical maturity, psychological and social characteristics, differing motivation towards studying and capabilities. All this means that the late middle-aged have to overcome many more barriers before entering the education process, e.g. psychological, andragogical, organizational. We must realise that with increasing age these barriers become ever higher and harder. At the same time we must bear in mind that as a rule they can always be overcome. Where thereś a will, there's a way.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vzdělávání starší střední generace

  • ISBN

    978-80-7372-839-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    5

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    8. 3. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku