Aktivní přístup k životu a práci: věk (ne)rozhoduje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33140917" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33140917 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aktivní přístup k životu a práci: věk (ne)rozhoduje
Popis výsledku v původním jazyce
Není vzdělávání jako vzdělávání. Svá specifika v edukačním procesu hraje i věk. Vzdělávání dětí, mládeže a dospělých se v mnoha aspektech liší. Ale také ve vzdělávání dospělých jako takovém existují určité diskrepance - někteří dospělí jsou ještě dospělejší, mají různou fyzickou zralost, psychologické a sociální charakteristiky, odlišují se ve své motivaci ke vzdělávání i ve svých kompetencích. Toto vše vede k tomu, že lidé starší střední generace musí před vstupem do vzdělávacího procesu a během něj překonávat mnohem více bariér - např. psychologických, andragogických, organizačních. Musíme si uvědomit, že s přibývajícím věkem se tyto bariéry mohou jevit stále vyšší a obtížnější. Současně ale mějmě na paměti, že jsou zpravidla vždy překonatelné. Všechno jde, když se chce.
Název v anglickém jazyce
Educating the late middle-aged
Popis výsledku anglicky
Not all eduction is the same. Age also plays a role in the education process. Educating children, teenagers and adults differs in many respects. What is more, there are discrepancies in educating different adults: some adults are more adult, they have different physical maturity, psychological and social characteristics, differing motivation towards studying and capabilities. All this means that the late middle-aged have to overcome many more barriers before entering the education process, e.g. psychological, andragogical, organizational. We must realise that with increasing age these barriers become ever higher and harder. At the same time we must bear in mind that as a rule they can always be overcome. Where thereś a will, there's a way.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdělávání starší střední generace
ISBN
978-80-7372-839-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
5
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
8. 3. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—