Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivace a bariéry ve vzdělávání dospělých v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F08%3A00025442" target="_blank" >RIV/00216224:14230/08:00025442 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motivations and barriers in adult education in the Czech republic.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A mere 9 per cent of Czech adults enter formal education and approximately one third of the population participate in nonformal education. A survey undertaken in the Czech Republic in spring 2005 found out which internal and external barriers individualshave to adult education. We found several types of psychological barriers to formal education, and especially the perception towards the Czech labour market should be emphasized. The Czechs tend to perceive their education as an unimportant factor for their participation in the labour market. They think that It does not matter whether you improve your education or not, your working position (and your employment) is going to be the same anyway. Other barriers are important with respect to personal development and, more generally, to social and civic involvement. They amount to preference for the traditional model of education, contentedness with his or her knowledge and skills, little interest in self development through education and n

  • Název v anglickém jazyce

    Motivations and barriers in adult education in the Czech republic.

  • Popis výsledku anglicky

    A mere 9 per cent of Czech adults enter formal education and approximately one third of the population participate in nonformal education. A survey undertaken in the Czech Republic in spring 2005 found out which internal and external barriers individualshave to adult education. We found several types of psychological barriers to formal education, and especially the perception towards the Czech labour market should be emphasized. The Czechs tend to perceive their education as an unimportant factor for their participation in the labour market. They think that It does not matter whether you improve your education or not, your working position (and your employment) is going to be the same anyway. Other barriers are important with respect to personal development and, more generally, to social and civic involvement. They amount to preference for the traditional model of education, contentedness with his or her knowledge and skills, little interest in self development through education and n

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J017%2F04-DP2" target="_blank" >1J017/04-DP2: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    LLinE-Lifelong Learning in Europe

  • ISSN

    1239-6826

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    FI - Finská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus