Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exclusive Application of Pinyin Transcription in Conversation Courses for Beginners

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33141236" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33141236 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exclusive Application of Pinyin Transcription in Conversation Courses for Beginners

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Experience involving teaching the Chinese language in the Czech environment indicates, and this might be the same for all users of the Latin alphabet, that beginners have extreme difficulty with simultaneously absorbing all of the aspects of such a completely different language as Chinese indisputably is. This was particularly limiting as regards the conversation courses. On the basis of this experience, our department began to employ a new method for teaching this courses using materials that were compiled entirely in pinyin transcription, that is without Chinese characters. This paper presents this new approach considering its advantages and disadvantages.

  • Název v anglickém jazyce

    Exclusive Application of Pinyin Transcription in Conversation Courses for Beginners

  • Popis výsledku anglicky

    Experience involving teaching the Chinese language in the Czech environment indicates, and this might be the same for all users of the Latin alphabet, that beginners have extreme difficulty with simultaneously absorbing all of the aspects of such a completely different language as Chinese indisputably is. This was particularly limiting as regards the conversation courses. On the basis of this experience, our department began to employ a new method for teaching this courses using materials that were compiled entirely in pinyin transcription, that is without Chinese characters. This paper presents this new approach considering its advantages and disadvantages.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ????????????????--????????????????? Research on Concepts and Practice of Developing Chinese Language Teaching Materials

  • ISBN

    978-7-308-10088-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    19-24

  • Název nakladatele

    Zhejiang University Press

  • Místo vydání

    Hangzhou

  • Místo konání akce

    Hangzhou

  • Datum konání akce

    27. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku