Exclusive Application of Pinyin Transcription in Conversation Courses for Beginners
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33141236" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33141236 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exclusive Application of Pinyin Transcription in Conversation Courses for Beginners
Popis výsledku v původním jazyce
Experience involving teaching the Chinese language in the Czech environment indicates, and this might be the same for all users of the Latin alphabet, that beginners have extreme difficulty with simultaneously absorbing all of the aspects of such a completely different language as Chinese indisputably is. This was particularly limiting as regards the conversation courses. On the basis of this experience, our department began to employ a new method for teaching this courses using materials that were compiled entirely in pinyin transcription, that is without Chinese characters. This paper presents this new approach considering its advantages and disadvantages.
Název v anglickém jazyce
Exclusive Application of Pinyin Transcription in Conversation Courses for Beginners
Popis výsledku anglicky
Experience involving teaching the Chinese language in the Czech environment indicates, and this might be the same for all users of the Latin alphabet, that beginners have extreme difficulty with simultaneously absorbing all of the aspects of such a completely different language as Chinese indisputably is. This was particularly limiting as regards the conversation courses. On the basis of this experience, our department began to employ a new method for teaching this courses using materials that were compiled entirely in pinyin transcription, that is without Chinese characters. This paper presents this new approach considering its advantages and disadvantages.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
????????????????--????????????????? Research on Concepts and Practice of Developing Chinese Language Teaching Materials
ISBN
978-7-308-10088-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
19-24
Název nakladatele
Zhejiang University Press
Místo vydání
Hangzhou
Místo konání akce
Hangzhou
Datum konání akce
27. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—