School psychology in the Czech Republic: Development, status and practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144099" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144099 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
School psychology in the Czech Republic: Development, status and practice
Popis výsledku v původním jazyce
This intensive exploratory research maps the working conditions of school psychologists in the Czech Republic. An electronic questionnaire consisting of 71 questions (58 quantitative, 13 qualitative) from nine fields was used as a research tool. The respondent sample (N?63; 53 females, 10 males) indicate that they are largely jobsatisfied and there is significant statistical relationship between their job satisfaction and their acceptance by both management and teaching staff. Compared to prior years, these school psychologists appear more certain of their work identity.
Název v anglickém jazyce
School psychology in the Czech Republic: Development, status and practice
Popis výsledku anglicky
This intensive exploratory research maps the working conditions of school psychologists in the Czech Republic. An electronic questionnaire consisting of 71 questions (58 quantitative, 13 qualitative) from nine fields was used as a research tool. The respondent sample (N?63; 53 females, 10 males) indicate that they are largely jobsatisfied and there is significant statistical relationship between their job satisfaction and their acceptance by both management and teaching staff. Compared to prior years, these school psychologists appear more certain of their work identity.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
School Psychology International
ISSN
0143-0343
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
556-565
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—