Aktualizace populačních norem pro osobnostní dotazník pro mládež (HSPQ)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144462" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144462 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aktualizace populačních norem pro osobnostní dotazník pro mládež (HSPQ)
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje výsledky výzkumné studie, která se zaměřila na tvorbu populačních norem pro Osobnostní dotazník pro mládež (HSPQ). Psychodiagnostická metoda HSPQ se využívá k diagnostice čtrnácti osobnostních faktorů prvního řádu (např. nadšenost vs. sklíčenost; vznětlivost vs. klidnost a další). Základním souborem se stali pubescenti ve věku 11 až 16 let navštěvující druhý stupeň základních škol na území České republiky. Každý měřený faktor se soustředí na jinou stránku osobnosti, některé vlastnosti se zaměřují na úroveň povahové integrace, jiné se více dotýkají temperamentu, a další označují motivační sklony žáka. Administrace testových baterií se uskutečnila s 3 570 žáky a žákyněmi (forma A 1 938 respondentů a forma B 1 642 respondentů). Součástí tohoto sdělení jsou i aktualizované populační normy rozdělené podle proměnných: věk, pohlaví, typ školy atd.
Název v anglickém jazyce
Updating of the population standards for nigh school personality questionnaire (HSPQ)
Popis výsledku anglicky
The paper presents results of the research study focused on creating standards for High School Personality Questionnaire (HSPQ). The psychodiagnostic method HSPQ is used in order to diagnose fourteen primary personal factors (e.g. surgency vs. desurgency; excitability vs. phlegmatic temperament, etc.). The target group was created by pubescents aged 11 up to 16 attending the upper grade of primary schools in the Czech Republic. Each measured factor is focused on different aspect of the personality, someof the attributes are describing the level of character integration, other ones are centred on temperament and the others identify the motivation tendencies of pupils. The testing batteries were administrated on 3 570 pupils (for form A 1 938 respondents and for form B 1 642 respondents). This paper also contains updated population standards organized according to different variables: age, sex, type of school etc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PHD EXISTENCE III česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a doktorandech
ISBN
978-80-244-3778-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
38
Strana od-do
203-240
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
20. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—