Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv sociálně psychologických her na úroveň sebepoznání a sebepojetí žáků základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F17%3A43950743" target="_blank" >RIV/49777513:23420/17:43950743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv sociálně psychologických her na úroveň sebepoznání a sebepojetí žáků základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V pedagogickém výzkumu je již několik let věnována pozornost otázkám efektivity zážitkově pojaté výuky. Zatímco na některých středních školách dochází v posledních letech bohužel k poklesu počtu vyučovacích hodin psychologie, naopak na základních školách se v nejrůznějších podobách tato výuka objevuje, např. pokud je průřezové téma z RVP „Osobnostní a sociální výchova“ vyučováno jako samostatný předmět. V příspěvku budou uvedeny výsledky z výzkumné sondy, ve které je formou experimentu na základní škole sledován vliv zážitkově pojaté výuky (s využitím sociálně psychologických her) na úroveň sebepoznání a sebepojetí žáků ZŠ, které bylo diagnostikováno dotazníkem HSPQ. Žáci 8. a 9. tříd, u kterých po dobu dvou let probíhala výuka OSV, dosáhli trojnásobně vyššího počtu statisticky významných korelací mezi odhadem sebe sama a hodnotami jednotlivých faktorů dotazníku HSPQ ve srovnání s žáky, kde tato výuka neprobíhala.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Psycho-social Games on Level of Self-perception and Self-awareness of Pupils at Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Pedagogical research has, for several years now, been focused on the question of effectiveness of experience-based learning. Although the number of psychological lessons has been, unfortunately, decreasing at some high schools, on the contrary, this discipline appears in various forms at primary schools. For example, if the Cross-curricular subject from the RVP (Framework Education Programme ‘for Elementary Education’) “Moral, Character and Social Education“ is taught as a separate subject. The presented paper introduces results of the probe focused on the influence of experience-based learning on pupils’ at primary school self-perception and self-awareness (with usage of psycho-social games). The research was done by combination of experiment and the HPSQ questionnaire. Pupils of 8th and 9th grades who have had OSV (personality and social education) included in studies for two years, have reached a three times higher number of statistically significant correlations between the ability to estimate themselves and the values of individual factors of the HSPQ questionnaire, in comparison to pupils who have not had OSV included.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aplikovaná psychologie

  • ISSN

    2336-8276

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    207-225

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus