Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Art of Influencing and Persuasion: How Managers Can Put 'Square Pegs' into 'Round Holes'

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33146134" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33146134 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Art of Influencing and Persuasion: How Managers Can Put 'Square Pegs' into 'Round Holes'

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The ability to influence and persuade others at work has become an increasingly important managerial skill to achieve work goals and objectives to drive businesses forward in today's demanding and competitive work environments. This paper investigates and provides a deeper understanding of what positive effects knowledge and application of the concepts of influencing amd persuasion can have on managers, the people they manage and the organisations they work for. The results show that the performance ofmanagers is positively influenced by how they influence and persuade people at work. The outcome of a literature review suggests that there is no conclusive evidence of what makes an ffective manager at work that is good at influencing and persuading others. Outputs from face to face and a focus group meeting with final year social psychology students from the Universidad de Oriene in Santiago de Cuba closed this gap by suggesting an effective influencing and persuasion skills set that,

  • Název v anglickém jazyce

    The Art of Influencing and Persuasion: How Managers Can Put 'Square Pegs' into 'Round Holes'

  • Popis výsledku anglicky

    The ability to influence and persuade others at work has become an increasingly important managerial skill to achieve work goals and objectives to drive businesses forward in today's demanding and competitive work environments. This paper investigates and provides a deeper understanding of what positive effects knowledge and application of the concepts of influencing amd persuasion can have on managers, the people they manage and the organisations they work for. The results show that the performance ofmanagers is positively influenced by how they influence and persuade people at work. The outcome of a literature review suggests that there is no conclusive evidence of what makes an ffective manager at work that is good at influencing and persuading others. Outputs from face to face and a focus group meeting with final year social psychology students from the Universidad de Oriene in Santiago de Cuba closed this gap by suggesting an effective influencing and persuasion skills set that,

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Management Research

  • ISSN

    1941-899X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus