Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The reproduction of social risks and social exclusion within the education system of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33146959" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33146959 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813049768" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813049768</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.353" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.12.353</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The reproduction of social risks and social exclusion within the education system of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text deals with the reproduction of social risks and social exclusion within the education system of the Czech Republic. In recent years there has been a marked social differentiation. Areas with a high degree of concentration of risks for children (identified in our analysis) display mechanisms of exclusion of children from the educational mainstream. These are explored in the context of pedagogy of the oppressed, limits of human capital, and the role of schools in preserving status quo (Freire, Illich, Bourdieu). The resulting poverty traps are reproduced in the form of limited permeability of the education system from kindergarten to high school (non-participation in nurseries, segregated practical schools, etc.).

  • Název v anglickém jazyce

    The reproduction of social risks and social exclusion within the education system of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with the reproduction of social risks and social exclusion within the education system of the Czech Republic. In recent years there has been a marked social differentiation. Areas with a high degree of concentration of risks for children (identified in our analysis) display mechanisms of exclusion of children from the educational mainstream. These are explored in the context of pedagogy of the oppressed, limits of human capital, and the role of schools in preserving status quo (Freire, Illich, Bourdieu). The resulting poverty traps are reproduced in the form of limited permeability of the education system from kindergarten to high school (non-participation in nurseries, segregated practical schools, etc.).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    3062-3068

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Rome

  • Datum konání akce

    25. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku