Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

LIFE IN THE BONDS OF SOCIAL EXCLUSION AS A DISADVANTAGEOUS FACTOR OF EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63526713" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63526713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED607570.pdf" target="_blank" >https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED607570.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    LIFE IN THE BONDS OF SOCIAL EXCLUSION AS A DISADVANTAGEOUS FACTOR OF EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social exclusion is a phenomenon affecting different spheres of an individual&apos;s life, and its consequences are seen at many different levels – economic, social, spatial, cultural and others. Life in the bonds of social exclusion is devastating, especially for children. In the field of education, exclusion is becoming a disadvantageous category that indicates a wide range of causes of school failure. The environment from which children come to schools is naturally of great importance for their educational process. It is therefore necessary to identify obstacles that make it difficult for pupils to learn, as well as phenomena that make children potentially or actually fail in schools. In our research we focus, from a qualitative perspective, on a description of the role of a socially excluded environment, as even a partial determinant that affects the educational path of children who come from such a background. Our aim is to create a complex picture of the barriers that hinder the educational process of pupils and, subsequently, to identify the appropriate areas of support that the pupils need in order to overcome those barriers, and to make them work in the future.

  • Název v anglickém jazyce

    LIFE IN THE BONDS OF SOCIAL EXCLUSION AS A DISADVANTAGEOUS FACTOR OF EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    Social exclusion is a phenomenon affecting different spheres of an individual&apos;s life, and its consequences are seen at many different levels – economic, social, spatial, cultural and others. Life in the bonds of social exclusion is devastating, especially for children. In the field of education, exclusion is becoming a disadvantageous category that indicates a wide range of causes of school failure. The environment from which children come to schools is naturally of great importance for their educational process. It is therefore necessary to identify obstacles that make it difficult for pupils to learn, as well as phenomena that make children potentially or actually fail in schools. In our research we focus, from a qualitative perspective, on a description of the role of a socially excluded environment, as even a partial determinant that affects the educational path of children who come from such a background. Our aim is to create a complex picture of the barriers that hinder the educational process of pupils and, subsequently, to identify the appropriate areas of support that the pupils need in order to overcome those barriers, and to make them work in the future.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education and New Developments 2020

  • ISBN

    978-989-54-8152-1

  • ISSN

    2184-044X

  • e-ISSN

    2184-1489

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    299-303

  • Název nakladatele

    inScience Press

  • Místo vydání

    Lisabon

  • Místo konání akce

    Zagreb

  • Datum konání akce

    27. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku