Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Framing theory in the field of political communication: Theoretical and methodological conceptualization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33152426" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33152426 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ces.ff.upol.cz/wp-content/uploads/2014/12/111.pdf" target="_blank" >http://ces.ff.upol.cz/wp-content/uploads/2014/12/111.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Framing theory in the field of political communication: Theoretical and methodological conceptualization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the article is to present framing theory and relevant methods of research of its effect on the voting behavior of citizens from the viewpoint of the discipline of political communication. Emphasis is placed on a comprehensive definition of thevalence effect of framing, which can best be applied as a starting concept for research of the existence of the contribution of framing to the formation of political preferences of the citizens. At the same time, a relevant methodological approach is presented here in the form of the so-called macro level analysis, which appears from the nature of political communication, as a society-wide process, the most suitable approach for empiric testing of the valence effect of framing. The relevance of this approach is supported by the presentation of related scientific studies

  • Název v anglickém jazyce

    Framing theory in the field of political communication: Theoretical and methodological conceptualization

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to present framing theory and relevant methods of research of its effect on the voting behavior of citizens from the viewpoint of the discipline of political communication. Emphasis is placed on a comprehensive definition of thevalence effect of framing, which can best be applied as a starting concept for research of the existence of the contribution of framing to the formation of political preferences of the citizens. At the same time, a relevant methodological approach is presented here in the form of the so-called macro level analysis, which appears from the nature of political communication, as a society-wide process, the most suitable approach for empiric testing of the valence effect of framing. The relevance of this approach is supported by the presentation of related scientific studies

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Contemporary European Studies

  • ISSN

    1802-4289

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    27-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus