Framing televizního zpravodajství a jeho účinek na formování politických postojů veřejnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33159552" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33159552 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Framing televizního zpravodajství a jeho účinek na formování politických postojů veřejnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum v oblasti politické komunikace, zejména v souvislosti s ověřováním teorie framingu (rámování), je v České republice opravdu na počátku. O možném účinku rámů (do kterých jsou zpravodajská sdělení zabalena) na formování politických postojů veřejnosti toho zatím víme poměrně málo. Autorka se pokouší zaplnit mezeru v této oblasti. Přináší první ucelený náhled na teoretické vymezení framingu a jeho komplexní charakter v procesu politické komunikace. Představuje ucelenou metodologii jeho výzkumu a v rámci případové studie testuje potenciální účinek rámování na politické chování veřejnosti. V knize lze najít odpovědi na otázky: Jak je definován a jak se projevuje framing v politické komunikaci? Co je podstatou zpravodajského framingu? Jak média vytváří rámy, do kterých zabalují svá sdělení? Jak mohou tyto rámy působit na politické chování diváků televizního zpravodajství? Jaké existují metodologické postupy pro vymezení a testování jejich účinku apod.?
Název v anglickém jazyce
Framing television news and its effect on the process of political opinion forming
Popis výsledku anglicky
Research in the field of political communication, with regard to verification of the framing theory, is in the Czech Republic really in the beginning. We still know relatively little about the possible effects of frames on forming of political attitudes of the public. The author tries to fill the gap in this area. She provides the first comprehensive view on the framing theory and defines its complex character in the process of political communication. She presents a methodology of framing research and tests the potential effect of framing on the political behavior of the public.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7325-400-1
Počet stran knihy
195
Název nakladatele
Centrum pro studium demokracie a kultury
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—