Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediální framing: teoretické a metodologické vymezení v procesu politické komunikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73583616" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73583616 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://medialnistudia.files.wordpress.com/2017/12/ms_2-17_hurtikova.pdf" target="_blank" >https://medialnistudia.files.wordpress.com/2017/12/ms_2-17_hurtikova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediální framing: teoretické a metodologické vymezení v procesu politické komunikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto článku je představit teorii mediálního framingu v politické komunikaci, nejdůležitější typologie rámců a relevantní metodologii výzkumu jejích účinků. Framing je odvozen z ústřední role médií v komunikačním procesu a je nedílnou součástí mediální prezentace politických událostí. Studium jeho vlivu na ostatní hráče komunikačního procesu (politické vůdce na všech úrovních demokratického systému a veřejnost) se proto jeví jako potřebný. Příspěvek také představuje hlavní výzvy při studiu mediálního framingu a možné rady, jak nejlépe rozvíjet výzkum v této oblasti. Výsledky jsou shrnuty z analýzy příslušných akademických studií v zahraničí. Článek může poskytnout základní přehled o dalších badatelích, kteří se rozhodli studovat vliv mediálního rámce v procesu politické komunikace na místní i národní úrovni demokratické společnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Media Framing: aTheoretical and Methodological Definition in the Process of Political Communication1 Media Framing: aTheoretical and Methodological Definition in the Process of Political Communication1 Media Framing: aTheoretical and Methodological Definition in the Process of Political Communication1 Media Framing: a Theoretical and Methodological Definition in the Process of Political Communication

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to present the conceptual definition of the theory of media framing in political communication, the most important typologies of frames and relevant research methodology of its effects. Media framing is derived from the central role of the media in the communication process and it is an integral part of the media presentation of political events. Studying its effect on other players in the communication process (political leaders in all levels of democratic system and the public) seems to be needed. The paper also presents major challenges in the study of media framing and possible advice on how best to develop research in this area. The findings are drawn from an analysis of relevant academic studies abroad. The paper may provide a basic overview for other researchers who have decided to study the effect of media framing in the process of political communication, both on the local and national level of a democratic society.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Media studies

  • ISSN

    1847-9758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    151-166

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    999