Mediální framing: teoretické a metodologické vymezení v procesu politické komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73583616" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73583616 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://medialnistudia.files.wordpress.com/2017/12/ms_2-17_hurtikova.pdf" target="_blank" >https://medialnistudia.files.wordpress.com/2017/12/ms_2-17_hurtikova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mediální framing: teoretické a metodologické vymezení v procesu politické komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto článku je představit teorii mediálního framingu v politické komunikaci, nejdůležitější typologie rámců a relevantní metodologii výzkumu jejích účinků. Framing je odvozen z ústřední role médií v komunikačním procesu a je nedílnou součástí mediální prezentace politických událostí. Studium jeho vlivu na ostatní hráče komunikačního procesu (politické vůdce na všech úrovních demokratického systému a veřejnost) se proto jeví jako potřebný. Příspěvek také představuje hlavní výzvy při studiu mediálního framingu a možné rady, jak nejlépe rozvíjet výzkum v této oblasti. Výsledky jsou shrnuty z analýzy příslušných akademických studií v zahraničí. Článek může poskytnout základní přehled o dalších badatelích, kteří se rozhodli studovat vliv mediálního rámce v procesu politické komunikace na místní i národní úrovni demokratické společnosti.
Název v anglickém jazyce
Media Framing: aTheoretical and Methodological Definition in the Process of Political Communication1 Media Framing: aTheoretical and Methodological Definition in the Process of Political Communication1 Media Framing: aTheoretical and Methodological Definition in the Process of Political Communication1 Media Framing: a Theoretical and Methodological Definition in the Process of Political Communication
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to present the conceptual definition of the theory of media framing in political communication, the most important typologies of frames and relevant research methodology of its effects. Media framing is derived from the central role of the media in the communication process and it is an integral part of the media presentation of political events. Studying its effect on other players in the communication process (political leaders in all levels of democratic system and the public) seems to be needed. The paper also presents major challenges in the study of media framing and possible advice on how best to develop research in this area. The findings are drawn from an analysis of relevant academic studies abroad. The paper may provide a basic overview for other researchers who have decided to study the effect of media framing in the process of political communication, both on the local and national level of a democratic society.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50601 - Political science
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media studies
ISSN
1847-9758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
151-166
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
999