Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Linking versus glottalization: (Dis)connectedness of Czech-accented English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33149096" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33149096 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Linking versus glottalization: (Dis)connectedness of Czech-accented English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our two studies examine the ability of advanced EFL learners to link words together in continuous speech. Specifically, they ask to what extent Czech learners of English can use resyllabification or linking sounds (linking r, transient glides j/w) to connect vowel?initial words to the preceding context and to what extent they mark such words with glottalization as in their L1. Study 1 examined whether the tendency to resyllabify in the learners' native dialect, Moravian Czech, was reflected in differential rates of the different linking types. Resyllabification was indeed the most common linking type but only for obstruents. Study 2 extended our earlier observation that reading in synchrony with a model speaker led to greater connectedness in non?native speech and it tested synchronous reading as a training method. Most our learners increased linking while reading along with a recording but failed to transfer this ability into post?test production.

  • Název v anglickém jazyce

    Linking versus glottalization: (Dis)connectedness of Czech-accented English

  • Popis výsledku anglicky

    Our two studies examine the ability of advanced EFL learners to link words together in continuous speech. Specifically, they ask to what extent Czech learners of English can use resyllabification or linking sounds (linking r, transient glides j/w) to connect vowel?initial words to the preceding context and to what extent they mark such words with glottalization as in their L1. Study 1 examined whether the tendency to resyllabify in the learners' native dialect, Moravian Czech, was reflected in differential rates of the different linking types. Resyllabification was indeed the most common linking type but only for obstruents. Study 2 extended our earlier observation that reading in synchrony with a model speaker led to greater connectedness in non?native speech and it tested synchronous reading as a training method. Most our learners increased linking while reading along with a recording but failed to transfer this ability into post?test production.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0061" target="_blank" >EE2.3.20.0061: Jazyková rozmanitost a komunikace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Concordia Working Papers in Applied Linguistics

  • ISSN

    2292-4248

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    678-692

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus