Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multikulturalismus ve školní praxi: náhled pedagogů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33150807" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33150807 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Multikulturalismus ve školní praxi: náhled pedagogů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vychází z dílčích výsledků kvalitativního terénního šetření realizovaného výzkumným týmem v rámci projektu SGS "Multikulturalismus v pedagogické praxi - rozvoj tolerantní nebo xenofobní společnosti". Cílem výzkumu je zachytit a popsat názory apostoje pedagogů k průřezovému tématu multikulturní výchova zavedenému v rámci reformy českého školství. Prezentujeme zde průběžná zjištění o významu, přínosu i negativech multikulturní výchovy z pohledu pedagogů působících na různých typech škol a polemizujeme s otázkou, zda multikulturní výchova přispívá k rozvoji tolerantní nebo xenofobní společnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Multiculturalism in pedagogical practice: Teachers' perspective

  • Popis výsledku anglicky

    This article is based on inchoate but rudimentary results of an unfinished ongoing qualitative field study implemented by the research-team from SGS project Multiculturalism in educational practice - developing a tolerant or xenophobic society. The maingoal of this research is to display and describe attitude of a Czech teachers towards a cross-cutting topic of multicultural education. Cross-cutting topics, including multicultural education, were launched as a part of a broader reform of a Czech educational system. Here, we present ongoing results of this research focusing mainly on opinions of teachers from different types of schools about a purpose, advantages and disadvantages or even flaws of multicultural education. Based on this we dispute if inreality multicultural education is helping create tolerant or xenophobic society.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nová sociálna edukácia človeka III. Terapie v pomáhajúcich profesiách

  • ISBN

    978-80-555-1155-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    256-262

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita v Prešove

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    3. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku