Multikulturalismus ve školní praxi: náhled pedagogů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33150807" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33150807 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multikulturalismus ve školní praxi: náhled pedagogů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vychází z dílčích výsledků kvalitativního terénního šetření realizovaného výzkumným týmem v rámci projektu SGS "Multikulturalismus v pedagogické praxi - rozvoj tolerantní nebo xenofobní společnosti". Cílem výzkumu je zachytit a popsat názory apostoje pedagogů k průřezovému tématu multikulturní výchova zavedenému v rámci reformy českého školství. Prezentujeme zde průběžná zjištění o významu, přínosu i negativech multikulturní výchovy z pohledu pedagogů působících na různých typech škol a polemizujeme s otázkou, zda multikulturní výchova přispívá k rozvoji tolerantní nebo xenofobní společnosti.
Název v anglickém jazyce
Multiculturalism in pedagogical practice: Teachers' perspective
Popis výsledku anglicky
This article is based on inchoate but rudimentary results of an unfinished ongoing qualitative field study implemented by the research-team from SGS project Multiculturalism in educational practice - developing a tolerant or xenophobic society. The maingoal of this research is to display and describe attitude of a Czech teachers towards a cross-cutting topic of multicultural education. Cross-cutting topics, including multicultural education, were launched as a part of a broader reform of a Czech educational system. Here, we present ongoing results of this research focusing mainly on opinions of teachers from different types of schools about a purpose, advantages and disadvantages or even flaws of multicultural education. Based on this we dispute if inreality multicultural education is helping create tolerant or xenophobic society.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nová sociálna edukácia človeka III. Terapie v pomáhajúcich profesiách
ISBN
978-80-555-1155-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
256-262
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešove
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
3. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—