Interakce cyklistů a chodců ve společném prostoru ve městě Pardubice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33151083" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33151083 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interakce cyklistů a chodců ve společném prostoru ve městě Pardubice
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný článek pojednává o problematice cyklistické dopravy v městském uspořádání, a to konkrétně ve městě Pardubice. Důraz je kladen na analýzu potenciálně konfliktních míst, zejména s chodci. Jako metoda sběru dat bylo zvoleno přímé pozorování v terénu a následné posouzení potenciálu konfliktu. Výsledky výzkumu naznačují, že cyklisté preferují trasu vedenou odděleně od proudů pro motorová vozidla, v případě uváděného výzkumu ve společném prostoru s chodci. Průzkum ukázal na významné nerespektovánípovinnosti vést jízdní kolo na přechodech pro chodce, případně chybné využívání přejezdů pro cyklisty. Vybrané lokality pro výzkum vykazují poměrně významný konfliktní potenciál s chodci. Závěrem jsou uvedeny navrhované varianty možných řešení - z pohledu úpravy infrastruktury a informování a vzdělávání účastníků provozu.
Název v anglickém jazyce
Pedestrians and cyclists interaction in urban settings of Pardubice city
Popis výsledku anglicky
Presented paper is focused on questions of cyclist transport in urban settings, specifically in the city of Pardubice. Emphasis is put on analysis of potentially conflict places, especially in interaction with pedestrians. Direct terrain observation andconsequent evaluation of conflict potential are used as method for data collecting. The research results are indicating that cyclists prefer a track separated from flows of motor vehicles, in the case of presented research common space with pedestrians.Next results have shown disrespect of obligation to convey bike over pedestrian crossing by walking as well as mistaken using of cyclist crossings. Locations selected for research have got relatively high conflict potential on interaction with pedestrians. Proposed alternatives of possible solution are mentioned as a conclusion in two points of view - modification of infrastructure and information (education) of operation participants.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.4.31.0153" target="_blank" >EE2.4.31.0153: Vznik a rozvoj partnerské sítě pro realizaci stáží a aplikovaného výzkumu Katedry psychologie FF UP v Olomouci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychologie a její kontexty
ISSN
1803-9278
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
Supplementum
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
63-88
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—