Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Historie spotřební kultury

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33153178" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33153178 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Historie spotřební kultury

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať se zabývá genezí spotřební kultury z pohledu teorie světového systému Immanuela Wallersteina. Text zdůrazňuje, že oblast spotřeby je úzce svázána se sférou výroby a že mezi ekonomickou dimenzí a kulturními institucemi existují úzké vazby. Na tomto argumentačním základě pak studie zkoumá vztah mezi ekonomickými formacemi, tj. konfiguracemi výroby a tržní směny, a spotřební kulturou. Argumentuje totiž tak, že dané vztahy jsou především dialektické a mohou za to, že při změně jedné ekonomické formacev jinou dochází rovněž ke kvalitativním a kvantitativním transformacím ve formách samotné spotřeby. Jednotlivé fáze vývoje kapitalistické světové ekonomiky, popisované Wallersteinem, jsou pak zároveň i specifickými fázemi ve vývoji spotřební kultury. Stať v tomto ohledu načrtává celkově pětici takovýchto fází, a to od vzniku světové kapitalistické ekonomiky v polovině 15. století, až po její post-fordistickou fázi, příznačnou pro dnešní společnost. Dále pak u nich upozorňuje na nejvýznam

  • Název v anglickém jazyce

    History of Consumer Culture

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with the genesis of the consumer culture from the perspecitve of the Immanuel Wallerstein's world.system theory. The text claims that the field of consumer culture is deaply related to the production sphere and cultural institution. Studyexplores relations between economical formations (configurations of production forces and market exchange) and consumer culture.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Spotřební kultura: Historie, teorie a výzkum

  • ISBN

    978-80-200-2372-8

  • Počet stran výsledku

    37

  • Strana od-do

    21-57

  • Počet stran knihy

    438

  • Název nakladatele

    Academia

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly