Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prediktivní validita testů SPF z let 2011 a 2012

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33153273" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33153273 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://flexibooks.cz/tvorba-a-administrace-testu-studijnich-predpokladu-na-ff-up/d-73037/" target="_blank" >http://flexibooks.cz/tvorba-a-administrace-testu-studijnich-predpokladu-na-ff-up/d-73037/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prediktivní validita testů SPF z let 2011 a 2012

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem kapitoly je představit koncept "akademického úspěchu" a jeho kritérií v odborné literatuře. Prezentovány jsou výsledky českých a zahraničních studií zabývajících se prediktivní validitou různých testů studijních předpokladů. Tyto informace jsou doplněny o výsledky analýz Testů předpokladů ke studiu na FF UP (SPF) s ohledem na známkový průměr studentů na konci prvního ročníku studia. Pomocí mnohonásobné krokové regrese je ověřována prediktivní schopnost dosaženého výsledku v testu SPF v porovnání svýsledky oborových testů, maturitního průměru a věku (pakliže byly tyto údaje u uchazečů/studentů známy). Model se všemi prediktory vysvětluje v letech 2011 a 2012 asi 13?15 % variance známkových průměrů na konci prvního ročníku. Diskutována jsou možnáomezení a návrhy dalších potenciálních ukazatelů akademického úspěchu v přijímacím řízení na vysokou školu.

  • Název v anglickém jazyce

    Predictive validity of SPF tests from 2011 and 2012

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter introduces the concept of "academic success" and its criteria in the literature. The results of czech and foreign research studies of predictive validity of different learning potential tests are presented and supplemented with the results ofthe predictive ability of the Learning potential tests for FF UP (SPF) considering the first year grade point average of the students. Multiple stepwise regression was used to test the predictive ability of SPF-results against other predictors, such asthe results of subject tests, high school graduation grades and age (in case these information were available for the applicants/students). The model with all the predictors explains in the years 2011 and 2012 about 13 - 15 % of the first year grade point average variance. Possible limitations and suggestions of other indicators of academic success that could be used in the university admission process are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Tvorba, administrace a analýza testů studijních předpokladů

  • ISBN

    978-80-244-4415-4

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    121-142

  • Počet stran knihy

    166

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly