Prediktivní validita testů SPF z let 2011 a 2012
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33153273" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33153273 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://flexibooks.cz/tvorba-a-administrace-testu-studijnich-predpokladu-na-ff-up/d-73037/" target="_blank" >http://flexibooks.cz/tvorba-a-administrace-testu-studijnich-predpokladu-na-ff-up/d-73037/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prediktivní validita testů SPF z let 2011 a 2012
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem kapitoly je představit koncept "akademického úspěchu" a jeho kritérií v odborné literatuře. Prezentovány jsou výsledky českých a zahraničních studií zabývajících se prediktivní validitou různých testů studijních předpokladů. Tyto informace jsou doplněny o výsledky analýz Testů předpokladů ke studiu na FF UP (SPF) s ohledem na známkový průměr studentů na konci prvního ročníku studia. Pomocí mnohonásobné krokové regrese je ověřována prediktivní schopnost dosaženého výsledku v testu SPF v porovnání svýsledky oborových testů, maturitního průměru a věku (pakliže byly tyto údaje u uchazečů/studentů známy). Model se všemi prediktory vysvětluje v letech 2011 a 2012 asi 13?15 % variance známkových průměrů na konci prvního ročníku. Diskutována jsou možnáomezení a návrhy dalších potenciálních ukazatelů akademického úspěchu v přijímacím řízení na vysokou školu.
Název v anglickém jazyce
Predictive validity of SPF tests from 2011 and 2012
Popis výsledku anglicky
The chapter introduces the concept of "academic success" and its criteria in the literature. The results of czech and foreign research studies of predictive validity of different learning potential tests are presented and supplemented with the results ofthe predictive ability of the Learning potential tests for FF UP (SPF) considering the first year grade point average of the students. Multiple stepwise regression was used to test the predictive ability of SPF-results against other predictors, such asthe results of subject tests, high school graduation grades and age (in case these information were available for the applicants/students). The model with all the predictors explains in the years 2011 and 2012 about 13 - 15 % of the first year grade point average variance. Possible limitations and suggestions of other indicators of academic success that could be used in the university admission process are discussed.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Tvorba, administrace a analýza testů studijních předpokladů
ISBN
978-80-244-4415-4
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
121-142
Počet stran knihy
166
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—