Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gender Differences in the Perception of Advertising in Postmodern Era

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33154261" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33154261 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gender Differences in the Perception of Advertising in Postmodern Era

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this paper is to identify the main differences in the way men and women perceive TV ads. This paper is based on a research project conducted partly as a review of relevant papers, which deals with gender influence on the cognitive process andpostmodern perception of advertising. In addition to that, qualitative research was conducted by means of interviews and structured questionnaires. Furthermore, data acquired from the research were used to evaluate our objectives and hypotheses. The goal of this paper is to compare women's and men's perception of advertisement. Although women are able to perceive more details than men, men are more susceptible to sexual appeals in advertising. Significant differences were also found in the perception of sexual appeals in the context of gender.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender Differences in the Perception of Advertising in Postmodern Era

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this paper is to identify the main differences in the way men and women perceive TV ads. This paper is based on a research project conducted partly as a review of relevant papers, which deals with gender influence on the cognitive process andpostmodern perception of advertising. In addition to that, qualitative research was conducted by means of interviews and structured questionnaires. Furthermore, data acquired from the research were used to evaluate our objectives and hypotheses. The goal of this paper is to compare women's and men's perception of advertisement. Although women are able to perceive more details than men, men are more susceptible to sexual appeals in advertising. Significant differences were also found in the perception of sexual appeals in the context of gender.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Science Index

  • ISBN

  • ISSN

    1307-6892

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    829

  • Strana od-do

    826

  • Název nakladatele

    World Academy of Science, engineering and Technology

  • Místo vydání

    Vancouver

  • Místo konání akce

    Vancouver Canada

  • Datum konání akce

    6. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku