Genderové rozdíly ve vnímání kvality venkovské destinace cestovního ruchu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F18%3A43913457" target="_blank" >RIV/62156489:43110/18:43913457 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://aak.cms.opf.slu.cz/pdf/2018/1/Peruthova_Ryglova.pdf" target="_blank" >http://aak.cms.opf.slu.cz/pdf/2018/1/Peruthova_Ryglova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Genderové rozdíly ve vnímání kvality venkovské destinace cestovního ruchu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek odhaluje rozdíly ve vnímání kvality venkovské destinace cestovního ruchu z pohledu genderu. Výzkum byl zaměřen na domácí cestovní ruch České republiky. Data byla získána od návštěvníků venkovských destinací v roce 2016, a to pomocí elektronického a osobního dotazování. Bylo osloveno celkem 660 respondentů, z toho 330 mužů a 330 žen. Pro vyhodnocení dat byl využit Kruskal - Wallisův test, který odhalil, zda je význam jednotlivých faktorů kvality závislý na pohlaví respondent. Hodnoceno bylo 23 faktorů, z nichž nejvýznamnějším faktorem pro obě pohlaví byl pocit bezpečí. Z hodnocených faktorů bylo vnímání 10 z nich závislé na pohlaví.
Název v anglickém jazyce
Gender differencies in perception quality of rural tourist destination
Popis výsledku anglicky
The goal of this paper is to find differencies between men and women perception quality in rural tourits'destinations in the Czech Republic. Respondents were residents from the Czech Republic. Data was collected by paper and electronic questionaire in 2016. Number of respondents was 660 - 330 men and 330 women. Kruskal - Wallis test was uesd for evaluation data. 23 factors of destination quality were evaluated. The most important factor was sence of security, cleanliness of the destination and natural attractivities for both genders. The perception of the 10 quality factors were gender-specific. This research can help in creating a destination marketing communications.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Academica Karviniensia
ISSN
1212-415X
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
59-67
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—