Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Quality as a Competitive Factor of the Destination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43907298" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43907298 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01667-6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01667-6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01667-6" target="_blank" >10.1016/S2212-5671(15)01667-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Quality as a Competitive Factor of the Destination

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The assessment of the significance of the individual factors making up the overall quality of the destination is a key objective of this article. Data were obtained by a primary research, asking residents of the Czech Republic, the sample of respondentswas set as a quota sampling. Based on the obtained data authors evaluated the order of importance the most significant 19 factors influencing the perception of quality destinations. As the most significant factor determining quality destination has beenfound security issues, destination cleanliness, natural attractions etc. Using statistical methods were demonstrated differences in their perception based on gender and also the perception based on the age of the respondents. The rating of women is higher than men; rating of some factors varies significantly with age. Identified significant differences among different groups of respondents are described in the article in detail. The article also deals with the reasons for changes in the

  • Název v anglickém jazyce

    The Quality as a Competitive Factor of the Destination

  • Popis výsledku anglicky

    The assessment of the significance of the individual factors making up the overall quality of the destination is a key objective of this article. Data were obtained by a primary research, asking residents of the Czech Republic, the sample of respondentswas set as a quota sampling. Based on the obtained data authors evaluated the order of importance the most significant 19 factors influencing the perception of quality destinations. As the most significant factor determining quality destination has beenfound security issues, destination cleanliness, natural attractions etc. Using statistical methods were demonstrated differences in their perception based on gender and also the perception based on the age of the respondents. The rating of women is higher than men; rating of some factors varies significantly with age. Identified significant differences among different groups of respondents are described in the article in detail. The article also deals with the reasons for changes in the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-21179S" target="_blank" >GA15-21179S: Hodnocení kvality destinace cestovního ruchu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Business Economics and Management (BEM2015)

  • ISBN

  • ISSN

    2212-5671

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    550-556

  • Název nakladatele

    Elsevier Science BV

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Zvolen

  • Datum konání akce

    15. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku