Hodnocení kvality venkovských destinací v České republice návštěvníky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F18%3A43914992" target="_blank" >RIV/62156489:43110/18:43914992 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení kvality venkovských destinací v České republice návštěvníky
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem statě byla identifikace klíčových faktorů kvality venkovské destinace návštěvníky. Kvalita venkovské destinace cestovního ruchu je v České republice méně zkoumanou problematikou. Základním problémem je definice pojmů kvalita a venkovská destinace cestovního ruchu. Pro dosažení cíle bylo definováno 22 atributů kvality destinace cestovního ruchu. Výzkum prokázal jako nejvýznamnější atributy kvality venkovské destinace přírodní památky, pocit bezpečí a čistotu destinace. Z hlediska pohlaví je významné vnímání 8 atributů, a to kulturní atraktivity, dopravní dostupnost destinace, místní doprava v destinaci, dostupnost informací, komunikace před příjezdem, přijetí místními obyvateli, image destinace a návštěvnost destinace. Vliv věku na vnímání atributů kvality potvrdilo 6 faktorů, a to aktivity spojené s pobytem, image destinace, pocit bezpečí, čistota destinace, unikátnost destinace a bezbariérový přístup. Hodnocení významu faktorů kvality ve venkovských destinacích cestovního ruchu v České republice obohacuje teorii i praxi managementu kvality v cestovním ruchu o nové poznatky. Význam faktorů může být zohledněn při tvorbě marketingových strategií destinací i v rámci zvyšování úrovně kvality jednotlivých služeb v destinacích. Výsledky výzkumu jsou tak vhodným podkladem jak pro organizace destinačního managementu a všechny subjekty podílející se na řízení destinace, tak i pro poskytovatele služeb v cestovním ruchu.
Název v anglickém jazyce
Evaluating the Quality of Rural Destinations in the Czech Republic by Visitors
Popis výsledku anglicky
The goal of the research was to find the factors of quality which are important for visitors in rural tourist destinations in the Czech Republic. To achieve the goal the primary data collection was used. A total number of 801 respondents were residents of the Czech Republic; they were over 18 years old and visited the domestic rural destination in the past two years. Respondents filled out the quota signs, such as gender and age, the distribution of which was determined on the basis of data provided by the Czech Statistical Office. Respondents assessed 22 factors influencing the quality of rural destinations. For the visitors, the most important factors are natural attractions, sense of security and cleanliness of the destination, factors that are fully in line with the concept of rural destinations.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ekonomická revue cestovného ruchu
ISSN
0139-8660
e-ISSN
—
Svazek periodika
51
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
154-158
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—