Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení kvality venkovských destinací v České republice návštěvníky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F18%3A43914992" target="_blank" >RIV/62156489:43110/18:43914992 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnocení kvality venkovských destinací v České republice návštěvníky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem statě byla identifikace klíčových faktorů kvality venkovské destinace návštěvníky. Kvalita venkovské destinace cestovního ruchu je v České republice méně zkoumanou problematikou. Základním problémem je definice pojmů kvalita a venkovská destinace cestovního ruchu. Pro dosažení cíle bylo definováno 22 atributů kvality destinace cestovního ruchu. Výzkum prokázal jako nejvýznamnější atributy kvality venkovské destinace přírodní památky, pocit bezpečí a čistotu destinace. Z hlediska pohlaví je významné vnímání 8 atributů, a to kulturní atraktivity, dopravní dostupnost destinace, místní doprava v destinaci, dostupnost informací, komunikace před příjezdem, přijetí místními obyvateli, image destinace a návštěvnost destinace. Vliv věku na vnímání atributů kvality potvrdilo 6 faktorů, a to aktivity spojené s pobytem, image destinace, pocit bezpečí, čistota destinace, unikátnost destinace a bezbariérový přístup. Hodnocení významu faktorů kvality ve venkovských destinacích cestovního ruchu v České republice obohacuje teorii i praxi managementu kvality v cestovním ruchu o nové poznatky. Význam faktorů může být zohledněn při tvorbě marketingových strategií destinací i v rámci zvyšování úrovně kvality jednotlivých služeb v destinacích. Výsledky výzkumu jsou tak vhodným podkladem jak pro organizace destinačního managementu a všechny subjekty podílející se na řízení destinace, tak i pro poskytovatele služeb v cestovním ruchu.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluating the Quality of Rural Destinations in the Czech Republic by Visitors

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the research was to find the factors of quality which are important for visitors in rural tourist destinations in the Czech Republic. To achieve the goal the primary data collection was used. A total number of 801 respondents were residents of the Czech Republic; they were over 18 years old and visited the domestic rural destination in the past two years. Respondents filled out the quota signs, such as gender and age, the distribution of which was determined on the basis of data provided by the Czech Statistical Office. Respondents assessed 22 factors influencing the quality of rural destinations. For the visitors, the most important factors are natural attractions, sense of security and cleanliness of the destination, factors that are fully in line with the concept of rural destinations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomická revue cestovného ruchu

  • ISSN

    0139-8660

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    154-158

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus