Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher's In-Service Training in Geographic Information System (GIS) and Different Integration Behaviors in Lectures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33155194" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33155194 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4458/5196-04" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4458/5196-04</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4458/5196-04" target="_blank" >10.4458/5196-04</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher's In-Service Training in Geographic Information System (GIS) and Different Integration Behaviors in Lectures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This project explores whether and how in-service training for Taiwan's secondary school geography teachers has affected their adoption of geographic information system (GIS) in lectures. According to our survey analysis, active GIS adopters show a greater propensity for teaching about and with GIS. It does not matter whether GIS is mandatory in certain lectures; the active adopter would choose to use it for teaching. Passive adopters would teach about and with GIS only in lectures for which its use is mandatory. Compared with the other types, laggards are less likely to use GIS. The success of in-service training does not lie in its offering of GIS skills and knowledge. What is more important is that the training has been designed to cultivate teachers' GIS technological pedagogical content knowledge (TPACK) that makes teachers ready to use GIS in their lectures.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher's In-Service Training in Geographic Information System (GIS) and Different Integration Behaviors in Lectures

  • Popis výsledku anglicky

    This project explores whether and how in-service training for Taiwan's secondary school geography teachers has affected their adoption of geographic information system (GIS) in lectures. According to our survey analysis, active GIS adopters show a greater propensity for teaching about and with GIS. It does not matter whether GIS is mandatory in certain lectures; the active adopter would choose to use it for teaching. Passive adopters would teach about and with GIS only in lectures for which its use is mandatory. Compared with the other types, laggards are less likely to use GIS. The success of in-service training does not lie in its offering of GIS skills and knowledge. What is more important is that the training has been designed to cultivate teachers' GIS technological pedagogical content knowledge (TPACK) that makes teachers ready to use GIS in their lectures.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Research and Didactics in Geography (J-READING)

  • ISSN

    2281-5694

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    NA

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    29-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus