Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Methods Using in Mathematics Primary Pre-Service Teachers Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585426" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585426 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333165311" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333165311</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Methods Using in Mathematics Primary Pre-Service Teachers Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this paper is to identify teaching methods using in primary pre-service teachers training. We assume that prospective teachers have to have experience about new teaching methods during their pre-service studies. We have to offer them principles which they should use in future teaching practice: interlinking topics, not isolating mathematical patterns, true motivation, real-life experience, acquiring knowledge through discussion, avoid unnecessary anxiety etc. We would like to follow experiences, which may enrich our approach to teacher education with new ideas. We aim at addressing the different opportunities and challenges we meet in teacher mathematics education. The second part of the paper presents the results from the survey, which was done in April 2017 at department of mathematics, Palacký University in Olomouc. Teachers of all mathematics subjects were involved to obtain the best model of teaching methods, but in this paper we especially focus on primary school mathematics – which is using most, which is missing etc. We take it as the opportunity to make reflection of our work and to improve mathematics pre-service teachers training.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Methods Using in Mathematics Primary Pre-Service Teachers Training

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this paper is to identify teaching methods using in primary pre-service teachers training. We assume that prospective teachers have to have experience about new teaching methods during their pre-service studies. We have to offer them principles which they should use in future teaching practice: interlinking topics, not isolating mathematical patterns, true motivation, real-life experience, acquiring knowledge through discussion, avoid unnecessary anxiety etc. We would like to follow experiences, which may enrich our approach to teacher education with new ideas. We aim at addressing the different opportunities and challenges we meet in teacher mathematics education. The second part of the paper presents the results from the survey, which was done in April 2017 at department of mathematics, Palacký University in Olomouc. Teachers of all mathematics subjects were involved to obtain the best model of teaching methods, but in this paper we especially focus on primary school mathematics – which is using most, which is missing etc. We take it as the opportunity to make reflection of our work and to improve mathematics pre-service teachers training.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2017 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-6957-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    4063-4068

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    16. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku