Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Article use in Dutch by students with a Slavonic mother tongue in connection with definiteness and specficity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33156700" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33156700 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    nizozemština

  • Název v původním jazyce

    Lidwoordgebruik in het Nederlands van Slavischtalige studneten met (het) oog op bepaaldheid en specificiteit

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dit hoofdstuk onderzoekt het gebruik van lidwoorden in het Nederlands door studenten met een Slavisch moedertaal. De kwestie van het lidwoordgebruik is zeer problematisch, omdat het Nederlands de categorie van lidwoorden heeft en de Slavische talen, metuitzondering van het Bulgaars en het Macedonisch, niet. Het begin van het hoofdstuk richt zich op de invloed van de moedertaal bij de verwerving van een vreemde taal. Verder beschrijft het hoofdstuk het algemene gebruik van lidwoorden in het Nederlands.Er worden kenmerken van lidwoorden besproken zoals bepaaldheid en specificiteit. Het hoofdstuk behandelt deze verschijnselen ook in de Tsjechische en Bulgaarse syntax, zodat ze met elkaar kunnen worden vergeleken. Tenslotte zijn de grootste struikelblokken van lidwoordgebruik in het Nederlands door de Tsjechische en Bulgaarse studenten gedefinieerd

  • Název v anglickém jazyce

    Article use in Dutch by students with a Slavonic mother tongue in connection with definiteness and specficity

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter examines article use in Dutch by students with a Slavonic mother tongue. The issue of article use is very problematic since Dutch has the category of articles and the Slavonic languages, with the exception of Bulgarian and Macedonian, do not. The beginning of the chapter focuses on the influence of the mother tongue on the acquisition of a foreign language. Further, the chapter describes the general article use in Dutch. Characteristics of articles are discussed such as definiteness and specificity. The chapter also deals with these phenomena in the Czech and Bulgarian syntax so that they could be compared with each other. In the end, the biggest stumbling blocks of the article use in Dutch by Czech and Bulgarian students are defined

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pedagogiek van het Nederlands als Vreemde Taal. Centraal-Europese studenten en het Nederlands

  • ISBN

    978-80-244-4825-1

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    65-78

  • Počet stran knihy

    185

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly