Sociální desirabilita u výběrového pohovoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33156789" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33156789 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální desirabilita u výběrového pohovoru
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem práce je zkoumat sociální desirabilitu v průběhu výběrového pohovoru a možnosti její detekce za použití testových metod a na základě interview. Ve výzkumu porovnáváme výsledky sebeposuzujícího dotazníku administrovaného při výběrovém pohovoru s nezávislým hodnocením ze strany zkušených personalistek. K měření sociální desirability jsme použili metodu The Balanced Inventory of Desirable Responding (BIDR). Jedná se o v zahraničí široce využívaný nástroj pro měření sociální desirability, který se skládá ze dvou škál Self-deceptive enhancement a Impression management. Výzkum probíhal v personální agentuře. Respondenty byli uchazeči o pozice specialistů či manažerů. Zjistili jsme pouze slabý vztah mezi hodnocením ze strany personalistek a výsledky použitých výzkumných metod. V příspěvku analyzujeme možné příčiny těchto zjištění, porovnáváme je s předchozími výzkumy na toto téma a zabýváme se dalšími možnostmi zkoumání v této oblasti.
Název v anglickém jazyce
The social desirability in the selection interview
Popis výsledku anglicky
The purpose of the study was to explore the social desirability during the selection interview and possibilities of its detection. We have used both test methods and the interview. The research has compared the results of self-rating questionnaire administrated during the selection interview with independent assessment by experienced HR professionals. The method of The Balanced Inventory of Desirable Responding (BIDR) has been used for measuring the social desirability, which is a widely used tool worldwide. It has consisted of two scales: Self-deceptive enhancement and Impression management. The research was conducted in a personal agency. The respondents were candidates for a position of specialists or managers. We have detected only a low correlation between HR professional's assessment and the results of the used method. This contribution has analysed some possible causes of these findings. In the article we have compared it with previous studies and we have discussed other possibi
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: Sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-4694-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
163-172
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc, Česká republika
Datum konání akce
4. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—