Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak minimalizovat trápení při odborném psaní

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33159051" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33159051 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20VI/phdexistence2016_web2.pdf" target="_blank" >http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20VI/phdexistence2016_web2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak minimalizovat trápení při odborném psaní

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro začínající badatele bývá odborné psaní náročné. Některé obtíže souvisí s nedostatkem praxe, která se nedá ničím nahradit - abychom se naučili psát, musíme zkrátka hodně psát. Mnohé obtíže ale souvisí spíše s nevědomostí "jak na to" a pouhá znalost může pomoci minimalizovat trápení při psaní. Autor využívá zkušeností s vedením workshopů pro začínající badatele - zejména pro doktorandy humanitních či sociálních oborů. Text obsahuje citace z dotazníkových šetření od účastníků těchto workshopů. Autor se nejdříve věnuje smyslu odborného psaní. Respondenti překvapivě často neviděli v psaní žádný smysl, což samo o sobě může negativně ovlivnit prožívání při psaní i samotnou kvalitu výsledného textu. Dále se autor věnuje tématům jak se naučit psát; pracovním návykům; strukturaci textu; a překonání počátečních obtíží.

  • Název v anglickém jazyce

    How to minimise suffering from academic writing

  • Popis výsledku anglicky

    For beginning researchers academic writing tends to be demanding. Some of the problems are related to a lack of experience - to learn to write we simply have to write a lot. Many difficulties, however, are caused by not knowing the "how to do it" and the mere knowledge can help minimize misery when writing. The author uses his experience in leading workshops for beginning researchers - especially for doctoral students of humanities and social sciences. The text contains quotes from surveys of workshop participants. The author first deals with the meaning of scientific writing. Respondents surprisingly often did not see any sense in scholarly writing, which can negatively affect the experience of writing and the very quality of the text. Further, the author focuses on how to learn how to write; work habits; structure of the text; and overcoming the initial difficulties

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PhD existence 2016. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech

  • ISBN

    978-80-244-4963-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    70-75

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku