Jak minimalizovat trápení při odborném psaní
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33159051" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33159051 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20VI/phdexistence2016_web2.pdf" target="_blank" >http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20VI/phdexistence2016_web2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak minimalizovat trápení při odborném psaní
Popis výsledku v původním jazyce
Pro začínající badatele bývá odborné psaní náročné. Některé obtíže souvisí s nedostatkem praxe, která se nedá ničím nahradit - abychom se naučili psát, musíme zkrátka hodně psát. Mnohé obtíže ale souvisí spíše s nevědomostí "jak na to" a pouhá znalost může pomoci minimalizovat trápení při psaní. Autor využívá zkušeností s vedením workshopů pro začínající badatele - zejména pro doktorandy humanitních či sociálních oborů. Text obsahuje citace z dotazníkových šetření od účastníků těchto workshopů. Autor se nejdříve věnuje smyslu odborného psaní. Respondenti překvapivě často neviděli v psaní žádný smysl, což samo o sobě může negativně ovlivnit prožívání při psaní i samotnou kvalitu výsledného textu. Dále se autor věnuje tématům jak se naučit psát; pracovním návykům; strukturaci textu; a překonání počátečních obtíží.
Název v anglickém jazyce
How to minimise suffering from academic writing
Popis výsledku anglicky
For beginning researchers academic writing tends to be demanding. Some of the problems are related to a lack of experience - to learn to write we simply have to write a lot. Many difficulties, however, are caused by not knowing the "how to do it" and the mere knowledge can help minimize misery when writing. The author uses his experience in leading workshops for beginning researchers - especially for doctoral students of humanities and social sciences. The text contains quotes from surveys of workshop participants. The author first deals with the meaning of scientific writing. Respondents surprisingly often did not see any sense in scholarly writing, which can negatively affect the experience of writing and the very quality of the text. Further, the author focuses on how to learn how to write; work habits; structure of the text; and overcoming the initial difficulties
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PhD existence 2016. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
ISBN
978-80-244-4963-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
70-75
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 2. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—