Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

(Re)searching the criteria of academic success – an undergraduate psychology program example

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33159255" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33159255 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20VI/phdexistence2016_web2.pdf" target="_blank" >http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20VI/phdexistence2016_web2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    (Re)searching the criteria of academic success – an undergraduate psychology program example

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With limited resources and a number of applicants highly exceeding available positions, a university is usually interested in the effectiveness of its admission process. To validate the admission criteria, it is crucial to first define the concept of “academic success”. In most of the available validation studies, overall or first year grade point average was used as an indicator of students’ success. Yet this conceptualization may underestimate the value of non-cognitive predictors such as motivation or previous achievements. The current study aims to investigate other viable criteria of academic success in a setting of a selective undergraduate psychology program. Preliminary results from a survey among Bachelor of Psychology graduates at a large Czech university concerning their activities prior to and during their undergraduate studies are presented. The attempt to create a self-rating scale encompassing the achievement of the programs’ study objectives as a measure of academic success is also discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    (Re)searching the criteria of academic success – an undergraduate psychology program example

  • Popis výsledku anglicky

    With limited resources and a number of applicants highly exceeding available positions, a university is usually interested in the effectiveness of its admission process. To validate the admission criteria, it is crucial to first define the concept of “academic success”. In most of the available validation studies, overall or first year grade point average was used as an indicator of students’ success. Yet this conceptualization may underestimate the value of non-cognitive predictors such as motivation or previous achievements. The current study aims to investigate other viable criteria of academic success in a setting of a selective undergraduate psychology program. Preliminary results from a survey among Bachelor of Psychology graduates at a large Czech university concerning their activities prior to and during their undergraduate studies are presented. The attempt to create a self-rating scale encompassing the achievement of the programs’ study objectives as a measure of academic success is also discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PhD existence 2016. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Sborník odborných příspěvků.

  • ISBN

    978-80-244-4963-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    234-241

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000389054900030