ZAČÁTKY PRÁCE S PRIMÁRNĚ PREVENTIVNÍM PROGRAMEM DRUHÝ KROK V ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33160018" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33160018 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ZAČÁTKY PRÁCE S PRIMÁRNĚ PREVENTIVNÍM PROGRAMEM DRUHÝ KROK V ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Od školního roku 2015/2016 se na několika školách v ČR realizuje program Druhý krok, který vychází z principů sociálně-emocionálního učení. S programem pracují učitelky a školní psycholožky vyškolené v akreditovaném kurzu, který vedou pracovnice spolku Škola porozumění a sdílení. Paralelně se tým pracovníků Katedry psychologie Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci věnuje výzkumu efektivity tohoto programu v podmínkách českých škol. Prvotní výsledky, které přinesl pilotní výzkum, jsou slibné. Ve srovnání s kontrolní skupinou se žáci 2.tříd po půlroční práci s programem statisticky významně zlepšili v oblasti sociálně emocionálních kompetencí.
Název v anglickém jazyce
START WORKING WITH THE PRIMARY PREVENTION PROGRAM SECOND STEP IN CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
Second Step program that aims on promotion of social and emotional development, is used in the Czech Republic since 2015. Teachers and school psychologists who successfully passed the training in Second Step, teaches the program lessons themselves. The training is prepared and realized by workers of Škola porozumění a sdílení. At the same time, researchers from Palacký University in Olomouc, Department of psychology study the effectiveness of the program in Czech schools. The results of pilot research, in which experimental Second Step group with second-grade students was compared to control group, are promising. The experimental group had statistically significant improvement in social and emotional competencies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola v kontexte psychológie zdravia a pozitívnej psycholoógie
ISBN
978-80-7552-368-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
38-43
Název nakladatele
Paneurópska vysoká škola, Fakulta psychologie
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
29. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—