Program Druhý krok jako podpora rozvoje tvořivosti a sebepojetí dětí mladšího školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73583574" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73583574 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Program Druhý krok jako podpora rozvoje tvořivosti a sebepojetí dětí mladšího školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Program Druhý krok vychází z tzv. sociálně-emocionálního učení, je tedy zaměřený na rozvíjení pěti sociálně-emocionálních kompetencí: sebeuvědomování, sebeřízení, sociální cítění, vztahové dovednosti a zodpovědné jednání. Tento program je v České republice využíván od roku 2015. V souvislosti s jeho šířením probíhá řada dílčích výzkumů ověřování jeho efektivity v různých oblastech. Předkládaná studie shrnuje dva studentské výzkumy, jejichž cílem bylo ověřit vliv tohoto programu na tvořivost a sebepojetí dětí ve třetích třídách ZŠ. Pro získání dat o úrovni tvořivost a sebepojetí byl použit Urbanův figurální test tvořivého myšlení a dotazník Piers-Harris Self-Concept Scale 2. Výzkumu se zúčastnilo celkem 77 žáků třetích tříd, z čehož 46 bylo v experimentální skupině a 31 ve skupině kontrolní. Na základě získaných dat byl vliv programu Druhý krok na úroveň tvořivosti a sebepojetí žáků potvrzen.
Název v anglickém jazyce
The Second Step Program as a tool for developing creativity and self-conceptin primary school aged children
Popis výsledku anglicky
The goal of the Second Step Social-Emotional Learning (SEL) Program is to promote five social-emotional skills. The skills are self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, and responsible decision making. The Second Step Program has been used in the Czech Republic since 2015. This paper introduces a small part of the research project carried out by the Psychology Department of Palacký University in Olomouc, called The Second Step Program – Effectiveness Research in the Czech Republic. The main goal of the presented research was to evaluate the effect of the Program on children’s creativity and self-concept. The data were obtained by means of Urban’s Test for creative thinking and Piers-Harris Self Concept Scale. The research sample consisted of 77 3rd grade students, 46 of them were in the experimental group (they worked with the Second Step Program for 5 months), 31 in the control group.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychologie a její kontexty
ISSN
1803-9278
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
31-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—