Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Program Druhý krok jako podpora rozvoje tvořivosti a sebepojetí dětí mladšího školního věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73583574" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73583574 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Program Druhý krok jako podpora rozvoje tvořivosti a sebepojetí dětí mladšího školního věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Program Druhý krok vychází z tzv. sociálně-emocionálního učení, je tedy zaměřený na rozvíjení pěti sociálně-emocionálních kompetencí: sebeuvědomování, sebeřízení, sociální cítění, vztahové dovednosti a zodpovědné jednání. Tento program je v České republice využíván od roku 2015. V souvislosti s jeho šířením probíhá řada dílčích výzkumů ověřování jeho efektivity v různých oblastech. Předkládaná studie shrnuje dva studentské výzkumy, jejichž cílem bylo ověřit vliv tohoto programu na tvořivost a sebepojetí dětí ve třetích třídách ZŠ. Pro získání dat o úrovni tvořivost a sebepojetí byl použit Urbanův figurální test tvořivého myšlení a dotazník Piers-Harris Self-Concept Scale 2. Výzkumu se zúčastnilo celkem 77 žáků třetích tříd, z čehož 46 bylo v experimentální skupině a 31 ve skupině kontrolní. Na základě získaných dat byl vliv programu Druhý krok na úroveň tvořivosti a sebepojetí žáků potvrzen.

  • Název v anglickém jazyce

    The Second Step Program as a tool for developing creativity and self-conceptin primary school aged children

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the Second Step Social-Emotional Learning (SEL) Program is to promote five social-emotional skills. The skills are self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, and responsible decision making. The Second Step Program has been used in the Czech Republic since 2015. This paper introduces a small part of the research project carried out by the Psychology Department of Palacký University in Olomouc, called The Second Step Program – Effectiveness Research in the Czech Republic. The main goal of the presented research was to evaluate the effect of the Program on children’s creativity and self-concept. The data were obtained by means of Urban’s Test for creative thinking and Piers-Harris Self Concept Scale. The research sample consisted of 77 3rd grade students, 46 of them were in the experimental group (they worked with the Second Step Program for 5 months), 31 in the control group.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychologie a její kontexty

  • ISSN

    1803-9278

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    31-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus