Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Grace Nichols Universal and Diverse

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33160907" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33160907 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Grace Nichols Universal and Diverse

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The work of Grace Nichols has been shaped by the signifying diasporic experience of resettling from British Guyana to the United Kingdom. Although she was much celebrated for her collections I Is a Long Memoried Woman and The Fat Black Womanˈs Poems, her imagery of the Caribbean has been broadened, as is evident from her more recent collections Sunris (1996), Paint Me a Poem (2004), Startling the Flying Fish (2006), and Picasso, I Want My Face Back (2009). Although she still cherishes the local Caribbean landscape as a formative element for creating and moulding her poetic imagination, she also looks to British Romantic and modern literary traditions and styles. As the poet searches for her ancestral roots, she discovers local myths that are foreign to European readers. Yet, on the basis of these, Nichols creates and recreates a new referential frame for her European-Caribbean poetry. The musicality and visuality of her poetry also enriches the canon of contemporary British poetry through linguistically interweaving standard English with Caribbean patois.

  • Název v anglickém jazyce

    Grace Nichols Universal and Diverse

  • Popis výsledku anglicky

    The work of Grace Nichols has been shaped by the signifying diasporic experience of resettling from British Guyana to the United Kingdom. Although she was much celebrated for her collections I Is a Long Memoried Woman and The Fat Black Womanˈs Poems, her imagery of the Caribbean has been broadened, as is evident from her more recent collections Sunris (1996), Paint Me a Poem (2004), Startling the Flying Fish (2006), and Picasso, I Want My Face Back (2009). Although she still cherishes the local Caribbean landscape as a formative element for creating and moulding her poetic imagination, she also looks to British Romantic and modern literary traditions and styles. As the poet searches for her ancestral roots, she discovers local myths that are foreign to European readers. Yet, on the basis of these, Nichols creates and recreates a new referential frame for her European-Caribbean poetry. The musicality and visuality of her poetry also enriches the canon of contemporary British poetry through linguistically interweaving standard English with Caribbean patois.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-4970-8

  • Počet stran knihy

    315

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy