Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Picasso, I Want My Face Back

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73613238" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73613238 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://itation" target="_blank" >http://itation</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Picasso, I Want My Face Back

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Similarly to her previous volumes, such as i is a long-memoried woman (1983), or The Fat Black Woman’s Poems (1984), Grace Nichols in her 2009 Picasso, I Want My Face Back focuses on ethnic elements contextualising them within British Caribbean diasporic and feminist literature. In all four sections, Nichols shifts her focus from speakers that are firmly embedded in the Caribbean culture to speakers coming from different ethnic backgrounds and, therefore, she significantly decreases the use of Caribbean patois. However, Nichols still thematizes British Guyana, the land of her childhood, to show that Britain remains a hostile diasporic place, whereas the Caribbean always provides consolation in times of sorrow. Welsh emphasizes that in Picasso Nichols &quot;explore[s] the legacies of pain, separation and loss . . . [and the] experience of being a black woman in Britain&quot; (13).

  • Název v anglickém jazyce

    Picasso, I Want My Face Back

  • Popis výsledku anglicky

    Similarly to her previous volumes, such as i is a long-memoried woman (1983), or The Fat Black Woman’s Poems (1984), Grace Nichols in her 2009 Picasso, I Want My Face Back focuses on ethnic elements contextualising them within British Caribbean diasporic and feminist literature. In all four sections, Nichols shifts her focus from speakers that are firmly embedded in the Caribbean culture to speakers coming from different ethnic backgrounds and, therefore, she significantly decreases the use of Caribbean patois. However, Nichols still thematizes British Guyana, the land of her childhood, to show that Britain remains a hostile diasporic place, whereas the Caribbean always provides consolation in times of sorrow. Welsh emphasizes that in Picasso Nichols &quot;explore[s] the legacies of pain, separation and loss . . . [and the] experience of being a black woman in Britain&quot; (13).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Literary Encyclopedia

  • ISSN

    1747-678X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    June

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    "n.p."

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus