Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perceptual Errors in Chinese Language Processing: A Case Study of Czech learners

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73581632" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73581632 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4312/ala.7.1.89-101" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4312/ala.7.1.89-101</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4312/ala.7.1.89-101" target="_blank" >10.4312/ala.7.1.89-101</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perceptual Errors in Chinese Language Processing: A Case Study of Czech learners

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are now a vast number of cross-linguistic studies that investigate how perceptual performance with non-native speech categories is constrained by the listener&apos;s native language. However, considering the acquisition of the Chinese language phonological system, studies examining the transfer from less frequent languages are rather rare. The aim of this paper is to fill the gap regarding Czech native speakers. Through examining errors in dictation tests, it introduces some difficulties experienced by beginner level Chinese students and thus provides insight on the perception of Chinese language segmental and uprasegmental features by Czech learners. The findings imply that while errors in initials and finals show a high influence of the native language, errors in disyllabic tonal combinations seem to follow the basic language-independent patterns that have been observed in previous studies.

  • Název v anglickém jazyce

    Perceptual Errors in Chinese Language Processing: A Case Study of Czech learners

  • Popis výsledku anglicky

    There are now a vast number of cross-linguistic studies that investigate how perceptual performance with non-native speech categories is constrained by the listener&apos;s native language. However, considering the acquisition of the Chinese language phonological system, studies examining the transfer from less frequent languages are rather rare. The aim of this paper is to fill the gap regarding Czech native speakers. Through examining errors in dictation tests, it introduces some difficulties experienced by beginner level Chinese students and thus provides insight on the perception of Chinese language segmental and uprasegmental features by Czech learners. The findings imply that while errors in initials and finals show a high influence of the native language, errors in disyllabic tonal combinations seem to follow the basic language-independent patterns that have been observed in previous studies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Linguistica Asiatica

  • ISSN

    2232-3317

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    89-101

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus