Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aphasia And Nonlinguistic Cognitive Rehabilitation: Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73584805" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73584805 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/17:73584805

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/FullTextICEEPSY2017VolumeXXXIP037.pdf" target="_blank" >http://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/FullTextICEEPSY2017VolumeXXXIP037.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.37" target="_blank" >10.15405/epsbs.2017.10.37</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aphasia And Nonlinguistic Cognitive Rehabilitation: Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The language is a prerequisite for a variety of cognitive performance. Its demand for symbolism makes it one of the most challenging cognitive activities. A complete loss of already acquired communication skills is called aphasia. The main objective of this paper is to analyze the effect of cognitive rehabilitation on recovery from aphasia. The research question is: “What is the effect of the rehabilitation of non-linguistic cognitive functions on language recovery in selected patient with mild anomic aphasia?” The aim of the paper is to analyze the effect of non-linguistic cognitive rehabilitation on fluency factor and pragmatic language in person with mild anomic aphasia in chronic stage. Research has a character of a longitudinal case study of one person with mild anomic aphasia after stroke in the chronic stage. A cognitive rehabilitation effect was evaluated with the Addenbrook’s cognitive test, a revised version, 2010 (ACE-R). Also, we used Tests of Verbal and Figural Fluency, Clock test and modification of Test of Pragmatic Language. In the context of the case study of the person with mild anomic aphasia, it has been detected and verified that the non-linguistic cognitive rehabilitation affects recovery of aphasia. A highly significant improvement was observed in verbal fluency and quality of life. We would like to highlight that this intervention should be an essential component in aphasia therapy

  • Název v anglickém jazyce

    Aphasia And Nonlinguistic Cognitive Rehabilitation: Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    The language is a prerequisite for a variety of cognitive performance. Its demand for symbolism makes it one of the most challenging cognitive activities. A complete loss of already acquired communication skills is called aphasia. The main objective of this paper is to analyze the effect of cognitive rehabilitation on recovery from aphasia. The research question is: “What is the effect of the rehabilitation of non-linguistic cognitive functions on language recovery in selected patient with mild anomic aphasia?” The aim of the paper is to analyze the effect of non-linguistic cognitive rehabilitation on fluency factor and pragmatic language in person with mild anomic aphasia in chronic stage. Research has a character of a longitudinal case study of one person with mild anomic aphasia after stroke in the chronic stage. A cognitive rehabilitation effect was evaluated with the Addenbrook’s cognitive test, a revised version, 2010 (ACE-R). Also, we used Tests of Verbal and Figural Fluency, Clock test and modification of Test of Pragmatic Language. In the context of the case study of the person with mild anomic aphasia, it has been detected and verified that the non-linguistic cognitive rehabilitation affects recovery of aphasia. A highly significant improvement was observed in verbal fluency and quality of life. We would like to highlight that this intervention should be an essential component in aphasia therapy

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    2357-1330

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    402-412

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    Porto

  • Místo konání akce

    Porto, Portugal

  • Datum konání akce

    11. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku