Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"There Must Be 50 Ways to [Improve Foreign Language Teaching and Learning!]": The Advantages of Song-Based Techniques and CALL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73591512" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73591512 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    "There Must Be 50 Ways to [Improve Foreign Language Teaching and Learning!]": The Advantages of Song-Based Techniques and CALL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This writing is based on the author&apos;s experience in the field of teaching Dutch as a Foreign Language in the Department of Dutch Studies at Palacký University Olomouc (the Czech Republic), which serves as the case study. The author suggests, that incorporating songs into foreign language classes is likely to make teachers’ and students’ respective work more effective and satisfying. This is closely related to the fact that the students design their own exercises with the use of Dutch songs. This considerably increases the overall attractiveness of his lessons. Apart from that, the advantages of the so-called “Computer Assisted Language Learning” (CALL) are being discussed. Additionally, this writing also highlights the benefits of participating in local and international educational projects.

  • Název v anglickém jazyce

    "There Must Be 50 Ways to [Improve Foreign Language Teaching and Learning!]": The Advantages of Song-Based Techniques and CALL

  • Popis výsledku anglicky

    This writing is based on the author&apos;s experience in the field of teaching Dutch as a Foreign Language in the Department of Dutch Studies at Palacký University Olomouc (the Czech Republic), which serves as the case study. The author suggests, that incorporating songs into foreign language classes is likely to make teachers’ and students’ respective work more effective and satisfying. This is closely related to the fact that the students design their own exercises with the use of Dutch songs. This considerably increases the overall attractiveness of his lessons. Apart from that, the advantages of the so-called “Computer Assisted Language Learning” (CALL) are being discussed. Additionally, this writing also highlights the benefits of participating in local and international educational projects.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Another Language: Another Culture, History, Identity? New Opportunities or Threats?

  • ISBN

    978-83-937060-6-8

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    65-76

  • Počet stran knihy

    167

  • Název nakladatele

    Katedra Filologii Angielskiej UWM w Olsztynie

  • Místo vydání

    Olsztyn

  • Kód UT WoS kapitoly