Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integration of „Feminine“ and „Masculine“ Values in Business Leadership

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73588168" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73588168 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2018-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2018-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integration of „Feminine“ and „Masculine“ Values in Business Leadership

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to document some recent changes in business leadership paradigm. Applying secondary research we prove that there is a growing social demand for a change in fundamental business leadership values. At the same time, more and more successful businesses are based on values which are referred to as &quot;feminine&quot;. It has been recommended that leadership should be based on such “feminine” traits instead on traditional “masculine” traits. This knowledge is important for effective leadership and human resource management. On the other hand, some important questions arise: What do we really speak about when we use the terms “feminine” and “masculine”? Is it not just a stereotype which can have some negative consequences? Thus another aim of the paper is to propose some answers to these questions. We conclude that some changes in business leadership have been happening and this is beneficial for the whole society. However, we would not recommend using gender-related terms when discussing these shifts. We recommend finding more neutral terms.

  • Název v anglickém jazyce

    Integration of „Feminine“ and „Masculine“ Values in Business Leadership

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to document some recent changes in business leadership paradigm. Applying secondary research we prove that there is a growing social demand for a change in fundamental business leadership values. At the same time, more and more successful businesses are based on values which are referred to as &quot;feminine&quot;. It has been recommended that leadership should be based on such “feminine” traits instead on traditional “masculine” traits. This knowledge is important for effective leadership and human resource management. On the other hand, some important questions arise: What do we really speak about when we use the terms “feminine” and “masculine”? Is it not just a stereotype which can have some negative consequences? Thus another aim of the paper is to propose some answers to these questions. We conclude that some changes in business leadership have been happening and this is beneficial for the whole society. However, we would not recommend using gender-related terms when discussing these shifts. We recommend finding more neutral terms.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Knowledge for Market Use 2018: Public Finances in the Background of Sustainable Development. International Scientific Conference Proceedings.

  • ISBN

    978-80-244-5392-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    216-222

  • Název nakladatele

    Palacký University Olomouc

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    6. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku