First steps towards a lossless representation of questionnaire data and its aggregation in social science and marketing research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73589082" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73589082 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2018-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2018-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
First steps towards a lossless representation of questionnaire data and its aggregation in social science and marketing research
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a novel approach for the assessment of questionnaire data. It suggests a multiple- criteria multi-expert evaluation framework capable of reflecting perceived importance of the answers by individual respondents. The importance of specific answer categories for the user of the evaluation/analysis is also reflected. Likert-scale inputs are represented using histograms, so are the aggregated evaluations (aggregation across several items, across all the evaluators). We suggest the concept of histogram weights of criteria for the analysis of marketing-survey data. Marketing implications of the lossless representation of questionnaires and the possibility of reflecting weights of answers specified by the user/buyer of the analysis (to reflect specific goals of the analysis, such as stressing negative consumer reviews) are discussed.
Název v anglickém jazyce
First steps towards a lossless representation of questionnaire data and its aggregation in social science and marketing research
Popis výsledku anglicky
The paper presents a novel approach for the assessment of questionnaire data. It suggests a multiple- criteria multi-expert evaluation framework capable of reflecting perceived importance of the answers by individual respondents. The importance of specific answer categories for the user of the evaluation/analysis is also reflected. Likert-scale inputs are represented using histograms, so are the aggregated evaluations (aggregation across several items, across all the evaluators). We suggest the concept of histogram weights of criteria for the analysis of marketing-survey data. Marketing implications of the lossless representation of questionnaires and the possibility of reflecting weights of answers specified by the user/buyer of the analysis (to reflect specific goals of the analysis, such as stressing negative consumer reviews) are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Knowledge for Market Use 2018: Public Finances in the Background of Sustainable Development - International Scientific Conference Proceedings
ISBN
978-80-244-5392-7
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
112-118
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
6. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—