Methodology for Measuring the Customer Satisfaction with the Logistics Services
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F16%3A00000727" target="_blank" >RIV/75081431:_____/16:00000727 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methodology for Measuring the Customer Satisfaction with the Logistics Services
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the proposal of methodology for measuring the customer satisfaction with the logistics services. The methodology reflects mostly the subjective quality evaluation which is based on the directly and indirectly measurable characteristics. Researched characteristics result from the customer feelings, wishes, requirements and the experiences of experts which studied the answers from the questionnaire survey. Answers from the questionnaire survey evaluate the quality of logistics services and the importance of evaluation criteria. Objective quality evaluation is verified by the methods for measuring the customer satisfaction. These methods for determining the weights of selected criteria were verified on the basis of proposed flowchart as well.
Název v anglickém jazyce
Methodology for Measuring the Customer Satisfaction with the Logistics Services
Popis výsledku anglicky
The article deals with the proposal of methodology for measuring the customer satisfaction with the logistics services. The methodology reflects mostly the subjective quality evaluation which is based on the directly and indirectly measurable characteristics. Researched characteristics result from the customer feelings, wishes, requirements and the experiences of experts which studied the answers from the questionnaire survey. Answers from the questionnaire survey evaluate the quality of logistics services and the importance of evaluation criteria. Objective quality evaluation is verified by the methods for measuring the customer satisfaction. These methods for determining the weights of selected criteria were verified on the basis of proposed flowchart as well.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nase More
ISSN
0469-6255
e-ISSN
—
Svazek periodika
63
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
189-194
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—